- Anoniem22 januari 2017 om 16:43
Hallo,
Ik weet niet zo goed waar dit thuis hoort. Ik ben een vrouw van 22 jaar en heb rare buiksteken in mijn buik. Meestal zit het links, maar nu af en toe ook rechts. Ik heb het een beetje afgekeken en heb er nu 4 weken last van. Het doet niet heel erg zeer ofzo, de pijn is gewoon draaglijk, maar ik maak me eerder zorgen.
Een paar maanden geleden heb ik chlamydia gehad en ben hier voor behandeld. Ik heb me daarna opnieuw laten testen en de chlamydia was weg. Inmiddels heb ik een nieuwe partner maar wij hebben het altijd nog met condoom gedaan. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat ik weer chlamydia kan hebben. Ik durf niet naar de dokter omdat mijn moeder alle rekeningen van de verzekering binnen krijgt. Maar ik ben laatst ook al naar de ggd geweest om te checken of de chlamydia weg was. Ik vind het een beetje raar om nu 2 maanden later alweer terug te komen. Ik weet ook niet eens of dit mag.
Sinds ik chlamydia heb gehad ben ik gewoon super bang bij elke rare pijn die ik voel in mijn buik. Ik ga meteen denken dat ik het weer heb, maar misschien heeft het hier wel helemaal niks mee te maken. De pijn zit dus voornamelijk linksonder, ongeveer links van mijn navel en dan iets naar onder, en is sochtends niet zo erg, maar wordt naarmate de dag erger. Ik heb het gevoel dat het ook erger wordt wanneer ik eet. Ook merk ik dat ik continu mijn buik in houd om de vervelende “pijn” te onderdrukken. Wanneer ik iets op til en daar spanning op mijn buik komt te staan wordt de pijn erger. Dit is ook wanneer ik mijn bovenlichaam naar links of naar rechts draai. Verder kan ik niet echt zeggen dat ik andere klachten ervaar. Ik heb geen pijn met plassen of poepen of vrijen, geen jeuk of iets anders. Wat zou het kunnen zijn?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 januari 2017 om 17:04Het kan door spieren veroorzaakt worden. Maar het is moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga dus toch met de klachten naar de huisarts. Huisarts valt onder de basiszorg en gaat niet van het eigen risico af. Er worden dus ook geen rekeningen gestuurd.
ReagerenAnoniem22 januari 2017 om 17:10Nee dat klopt. maar als er een kweek gemaakt wordt voor een soa test dan krijg ik die wel. De eerste keer heb ik mij namelijk wel bij de dokter laten testen, en dat kwam bij mijn moeder terrecht. Oke er stond niet chlamydia test, maar er stond wel kweek afgenomen of iets in die richting. Dus daarom ben ik de tweede keer om te kijken of het weg is naar de GGD gegaan. En nu ben ik bang als ik naar de dokter ga en ik mijn verhaal doe, weer een kweek af gaat nemen en dan komt dat wel weer bij mijn moeder terrecht.
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2017 om 17:57Of de dokter dat doet bepaal je altijd nog zelf. Jij gaat er op voorhand vanuit dat het met chlamydia te maken heeft, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn .
ReagerenAnoniem23 januari 2017 om 22:07Ik had nog een vraag, op welke hoogte zitten je eierstokken eigenlijk? Is dat echt dichtbij je lies of een stuk hoger?
ReagerenJohn (moderator)
23 januari 2017 om 23:35De eierstokken zitten ongeveer een handbreedte onder je navel waar dus ook je baarmoeder zit.
Reageren