Zoeken Vraag het forum

rozige afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jenny

Hallo.

Ik ben sinds 3 maanden overgestapt naar een andere pil. Ik ben 46 en neem de pil omdat ik veel last had van mijn menstruaties, ik het heel onhygienisch vind en ik zwem heel veel, en dus is het heel handig als ik niet meer ongesteld wordt.
    Maar bij de pil Joey had ik vaak tussentijdse bloedingen.Ik ben nu overgestapt naar Maxim. Een paar dagen nadat ik met de tweede strip was begonnen had ik 2 dagen last van wat bloedverlies, maar de arts zei dat dat normaal was. De 2 daaropvolgende strips geen last, dus ik was helemaal blij.
    Nu was ik afgelopen maandag voor een uitstrijkje bij de arts. Alles was goed. Maar nu had ik 3 dagen na dit onderzoek weer 1 dag bloedverlies. (Had toen 1 week van de nieuwe strip genomen) Nu ben ik 4 dagen verder en iedere dag heb rozige afscheiding. Het is niet echt veel, maar ik maak me toch een beetje zorgen, heb dit nog nooit gehad. ´s Avonds en ´s nachts is het weer weg. Ook heb ik lichtelijke jeuk/irritatie aan mijn vagina (buitenkant).

Nu weet ik ook dat het water in het zwembad niet echt goed voor een vrouw is, kan het van het chloorwater komen dat ik die irritatie krijg? Heb daar wel vaker last van, maar niet echt veel afscheiding, maar dan ook nog nooit roze.

Of zou het ook een SOA kunnen zijn? Heb een open relatie, hebben elkaar beloofd om met andere altijd met een condoom te vrijden… maarja ben er natuurlijk nooit bij.
    Verder is er aan mijn vagina niets te zien. Ziet alles netjes uit, geen bultjes, zweertjes of weet ik wat.

Wie weet wat dit kan zijn?

Alvast bedankt voor je reaktie

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou door de nieuwe pil kunnen komen. Maar een soa is niet uitgesloten. Dus toch maar even naar de huisarts

Reageren
    Jenny

Dank je voor je antwoord.

Ik heb me al eens voor alle SOA´s laten onderzoekn incl HIV, was 250 euro kwijt. Ik woon in Duitsland en hier zijn niet alle onderzoeken gratis.
    Bv Chonorroe is echt heel duur (100 euro).
    De onderzoeken die (bijna) gratis zijn, zijn HIV, Hepatitus en Syphilus.

Wat zou je me aanraden?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval even naar de huisarts of gynaecoloog gaan

Reageren
Reageer op: rozige afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.