Zoeken Vraag het forum

roze afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dominique

Hallo allemaal,
    ik heb sinds een week of twee af en toe roze afscheiding, met een sterke geur. Deze sterke geur heb ik al heel lang, en ik ga er binnenkort voor naar de dokter. Maar dat roze is nieuw, en daar heb ik een vraagje over.
    Ik heb een vaste vriend waarmee ik seks heb, alleen ik slik altijd trouw de pil en ben altijd op tijd etc. Ook gaat hij voor het zingen de kerk uit, wat het allemaal iets betrouwbaarder maakt.
    Verder heb ik geen complicaties of iets dergelijks, niets wat er op wijst dat ik zwanger zou kunnen zijn.
    Toen ik net na de wc ging, zag ik dat er wat helderrood bloed op het papiertje zat, maar omdat ik ook ontlasting had weet ik dus niet zeker of het uit mijn vagina kwam of niet.
    Ik heb namelijk op internet gelezen dat roze afscheiding kan betekenen dat je zwanger bent, een contactbloeding hebt gehad, een doorbraakbloeding hebt gehad of duid op baarmoederhalskanker.
    De laatste keer dat mijn vriend en ik seks hebben gehad is zeker alweer 8 dagen geleden, dus een contactbloeding lijkt mij onwaarschijnlijk. Ook slik ik al een jaar de pil en heb nog nooit een doorbraakbloeding gehad.
    Tevens durf ik niet naar de HA, omdat ik pas 17 jaar ben, en ik hier niet zo makkelijk met mijn ouders over kan praten, dus ik hoop dat een van jullie me verder kan helpen.

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik snap je precies, zit ongeveer met hetzelfde probleem.
    Toch maar huisarts gaan..

Reageren
    Tammie

@Dominique,
    En ben jij nog naar de huisarts gegaan?

Reageren
    Christine

Ik ben nu ook wel benieuwd wat voor uitslag je hebt gehad van de dokter, ik heb het nu ook al een tijdje en doe precies het zelfde als jou..

Reageren
    C.

Dat ik denk dat het iets met bloed is, is een bezoek aan je huisarts wel een goede keuze. Succes.

Reageren
    Anoniem

Roze afscheiding kan ook komen door hormonen. Je bent dan gewoon niet heel regelmatig van jezelf (ookal gebruik je de pil) en hebt gewoon kleine bloedingen tussen de menstruaties in. Ik schrok er heel erg van toen ik het zag en maak me ook zorgen. Ik wacht het even af en als het zo blijft ga ik naar de dokter. Kijk:

Abnormaal bloedverlies komt vooral veel voor in de eerste jaren van de menstruatie en in de jaren net voor de overgang. Maar ook in de periode daartussen kan abnormaal bloedverlies optreden. Het wordt meestal veroorzaakt door een verstoring in het hormonale evenwicht. De balans tussen de vrouwelijke hormonen oestrogeen en progestageen is dan (tijdelijk) verdwenen. Dit kan bijvoorbeeld al gebeuren wanneer je ineens erg veel sport, afvalt, zwaarder wordt, oververmoeid of erg emotioneel bent. Het abnormale bloedverlies is in dat geval onschuldig en verdwijnt ook meestal vanzelf weer. Ook onregelmatig bloedverlies heeft meestal een onschuldige hormonale oorzaak. De hoeveelheid oestrogeen en progestageen in het bloed schommelt soms en de hormonen werken dan wat minder regelmatig. Het onregelmatige bloedverlies treedt in dat geval vrijwel altijd op vaste dagen op.

Reageren
Reageer op: roze afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.