- Anoniem20 april 2016 om 06:51
Ik ging vorige week woensdag (13 april 2016) naar de kaakchirurg om voor de 3e keer al weer mn tand vrij te laten leggen (de tand die daarachter schuin ligt wilt niet echt meewerken :P). Dit keer wou hij de wond na de operatie een beetje openhouden door een soort kauwgom/gummetje erin te zetten die de wond openhield, hij zei erbij dat het niet erg is als die losraakt. Nu is hij precies een week later (20 april 2016) losgegaan toen ik wakker werd. Toen ik het echter ging controleren was het gat nog zo diep dat ik de aangebrachte ketting op de hoektand nog ernaartoe kan zien lopen. Het grootste probleem dat ik dan ook heb is dat als ik eet of drink het er langs komt (ook met een rietje, het gaat tot vrij diep). Met het gummetje ging eten en drinken nog wel redelijk maar zonder dat gummetje krijg ik al last als er al water langskomt. Daarbij ben ik ook bang dat door als ik iets eet of drink ik die soort wond erger maakt of de ketting lostrek. Ondanks dat de chirurg zei dat het prima is als het gummetje los gaat heb ik er wel degelijk problemen mee (niet kunnen eten/moeilijk drinken). Die wond is nu ook niet binnen 5 uur dicht natuurlijk. Is het slim om dan toch contact op te nemen met mijn ortho en/of kaakchirurg of is het vrij normaal en moet ik het gewoon afwachten?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 april 2016 om 11:05Neem inderdaad contact op met de kaakchirurg.
Reageren