Zoeken Vraag het forum

Implantaat kaakchirurg

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rieta

In mijn jonge jaren heb ik aardig wat ‘werk’ -boren, vullen, trekken, etc- aan mijn gebit meegemaakt. De legertandarts kon destijds niet geloven dat ik ‘gesaneerd’ was geweest. Nu, ongeveer 40 jaar later, een kunst bovengebit rijker, moet iets aan de rest van mijn ondergebit worden gedaan. Een kunstgebit – daar wordt niet over gesproken. Daarvoor zijn de eigen tanden en kronen nog te goed. Op een na. Daar zit een ontsteking onder, waar ik gelukkig nog geen last van heb. Alleen, er kan op die plek geen nieuwe kroon gemaakt worden. De kaakchirurg zal een implantaat moeten maken. Op die implantaat moet een nieuwe kroon komen, anders zou ik het eten niet goed meer kunnen kauwen. De jonge tandarts die het mij uitlegde, klonk wel heel geloofwaardig. Alleen zie ik er wel als een hele hoge berg tegen op. Omdat ik mij vanwege griepverschijnselen niet fit voelde, heb ik de afspraak voorlopig afgezegd. Ik zal er toch aan moeten geloven.

Duurt zo’n ingreep bij de kaakchrirug lang. Kan ik daarna nog gewoon autorijden om thuis te komen. Kan iemand mij hierin advies geven?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De behandeling zelf duurt niet zo heel lang. Het is alleen niet verstandig om meteen erna zelf naar huis te rijden i.v.m. de verdoving cq narcose. Maar daar krijg je in de regel vooraf informatie over.

Reageren
    Jeannet

Ik moet een kaak implantaat. Krijg weinig informati
    Er staat : de eerste dagen geen melkproducten . Kan dus ook geen vast voedsel eten. Wat moet ik dan eten?

Reageren
    Suus

Er bestaat meer voedsel dan alleen vast voedsel of melkproducten……
    Als je even een klein beetje creatief op internet rond zoekt, kun je die zelf vinden: soep of bouillon in diverse smaken waar je vanalles in kunt verwerken, aardappelpuree, appelmoes, andere fruitmoes en je kunt bij wijze van spreken je complete warme maaltijd in de blunder gooien en tot moes pureren.
    En je kunt even de kaakchirurg bellen dat je graag meer informatie zou willen.

Reageren
Reageer op: Implantaat kaakchirurg
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.