- Anoniem13 maart 2016 om 10:11
Hallo ik heb sinds 3 weken geleden toen ik mij ineens niet lekker voelde .heb ik steeds sindsdien dat ik last heb in mijn bovenkiezen lijikt het wel, he tis geen kiespijn maar een akelig zeurend gevoel. als ik in bed lig dan gaat het beter. maar als ik omdraai op bv linerkant dan gaat het daar zitten en als ik wee romdraai naar rechts dan voel ik het weer aan de andere kant. als ik dan opsta word het weer erger. de laaste dagen voel ik het weer vornamelijk rechts maar het was links begonnen.steeds lijken de achterste bovenkiezen gevoelig te worden.als ik buk dan voel ik het vaak ook.een druk gevoel. mijn neus zit ook vaak dicht. ik voelde het in begin ook naar mijn neus trekken. ik heb een zwak gebit dus het trekt er waarschijnlijk al snel naartoe.
het is erg vervelend.voel me voor de rest niet ziek maar heb gewoon veel last ervan. wat kan ik nu het beste doen?
als ik speol dor mijn neus met zout water dan trekt gelijk de plaats waar mijn bovenkies zit stijf. heel raar ook.maar mijn neus blijft gewoon dicht zitten.krijg het water er bijna niet door aan die kant waar ik last heb. maar er komt ook geen geel of groen slijm uit ofzo. gewoon helder wit. ik vind dit toch wel raar dat ik dan zoveel last kan hebben als er niks te zien is.
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 maart 2016 om 11:00Ga eens met de klachten naar de huisarts en laat naar je bijholten kijken.
ReagerenAnoniem13 maart 2016 om 22:21Er is al eens een sinus foto gemaakt maar niks gevonden. ik heb vooral veel last ervan als ik verkouden ben maar nu iik niet verkouden ben ook al. moet er wel bij zeggen dat het voornamelijk om kiezen gaat die een wortelkanaal behandeling hebben gehad. die doen het meest pijn.masa rnu ook al kiezen die nog gezond zijn. ze blijven gevoelig maar op foto’s bij de tandarts is er steeds niks te zien.ben een beetje ten einde raad. ik heb ondertussen al een foto boek vol en ben al bij verschillende tandartsen geweest die gekeken hebben.en ook bij de kaakchirurg en de endodontoloog. zij zien allen niks en weten het ook niet. de endodontoloog beweerd dat er altijd iets te zien moet zijn als er wat is maar alles ziet er goed uit maar waar komt dan toch die pijn vandaan?
mijn neus zit wel veel dicht en ik moet soms ook niezen en dat geeft meestal verlichting.
ook is het vreemd dat wanneer ik ga slapen de last dan weg gaat.en zodra ik op sta en ga bewegen de pijn weer terug komt. vandaag bukte ik met mijn hoofd naar beneden toen ik pas opstond en ik voelde gelijk een druk in nmijn kaak toenemen.heel de dag ook met zeurderig gevoel gelopen
ReagerenJohn (moderator)
13 maart 2016 om 22:54Ben je ook al bij een KNO arts geweest?
ReagerenAnoniem16 maart 2016 om 12:55Nee daar nog niet.
ik zit echt in de problemen met mijn gebit, al een heel jaar ook.
affijn u kent het misschien wel. ik ben ook die persoon in een ander topic hier die de tandarts heeft aangeklaagd. de zaak loopt nu eindelijk via de advocaat.nu heb ik echt alleen maar pech want bij de tandarts daarna ben ik gewoon weggestuurd, omdat hij eerder door de wortel van mijn kies had geboord en ik daar hevig bloedend op de stoel lag. en daarna een discussie met hem kreeg over de behandeling .hij bleef stug volhouden dat hij door de wortelpunt had geperforeerd en ik was zeker van dat het hoger zat en uiteindelijk had ik nopg gelijk ook. daarna een hoop kosten gehad om dit te herstellen en nog steeds last van de kies die ik daarvoor ook al had maar omdat hij de wortelkanaal behandeling niet goed had uitgevoerd,kanalen te kort afgevuld etc..en nu is die wel goed uitgevoerd en heb ik last van de perforatie… en dan kreeg ik al die tijd dat ik met pijn liep te horen dat ik maar naar een psychiater moest gaan. later bleek dus wel hoe het werkelijk zat maar ze ontkenden gewoon al die tijd en ik heb er enkel een hoop kosten en nog pijn van. ook die tandarts ga ik aanklagen want ik ben ondertussen bij een andere tandarts geweest op controlle en er bleek dus een heleboel mis te zijn.
nu had ik weer de pech dat die tandarts daarna net ziek en overspannen raakte en op advies van een arts het rustiger aan moest gaan doen.dus kon ik daar niet meer komen.
ik ben toen naar een andere tandarts gegaan .me daar ingeschreven en paar dagen later afspraak gemaakt voor dezelfde dag nog en eenmaal aangekomen kreeg ik te horen dat hij mij niet kon helpen omdat hij volgens zijn zeggen met storing zat. ik snapte hem niet helemaal want er was stroom bij de patient voor mij hoorde ik de boor. heb ook verder niks gevraagd maar hij begon gelijk over mijn tandarts dossier bij de vorige tandarts dat hij die eerst liever wilde hebben.vond het wel erg vreemd.
een dag later belde ik weer en kon ik donderdag pas komen
want dan had hij weer tijd.intussen had ik mijn dossier doorgestuurd en dit even telefonisch gezegd dat ik dat gedaan had. hij had mij gezegd als de pijn niet meer te houden was ik naar de spoed tandarts moest gaan. dus ik zou hem de volgende dag nog iets laten weten . dus de volgende dag gebeld dat alles nog goed was en dat ik donderdag dan zou komen. hij vroeg mij weer om mijn tandarts dossier mee te nemen. maar daar had ik de vorige dag al over gebeld dat ik door doorgemailt had.ook moest ik ineens mijn medisch dossier van de huisarts meenemen .ik ben vandaag dus maar naar een weer heel andere tandarts gegaan .controlle gehad en heb gelijk 2 afspraken van elk drie kwartier.vrijdag gaan ze gelijk een paar oude vullingen eruit halen
daarna heb ik gebeld naar die andere tandarts en alles uitgelegd en hij stelde voor om mij uit te schrijven
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2016 om 13:04Okay…..
Reageren
Ja in dat geval denk ik niet dat je naar een KNO arts hoeft. Je problemen zullen dan inderdaad door de kaak worden veroorzaakt.
Maar eens afwachten wat de nieuwe tandarts voor je kan betekenen.Anoniem1 april 2016 om 10:12inmiddels al bij 3 verschillende tandartsen geweest maar die zien steeds niks.ook al foto gemaakt maar niks te zien hoor. alles ziet er normaal uit. als ik zelf kijk zie ik ook niks.
toch moet het ergens aan liggen ,waar komt anders die pijn en lusteloosheid vandaan?
ik heb nu anti biotica gehad na 2 nachten niet geslapen te hebben van de kiespijn.
wat ik raar vind is dat mijn neus telkens zo pot dicht zit steeds. verder heb ik geen hoofdpijn en trekt de pijn ook niet in mijn oor.
ik weet het zelf ook niet meer. heb vannacht ook niet lekker geslapen terwijl ik niet eens pijn had.
mijn hart voel ik steeds verhoogd kloppen en ik ben zeer onrustig.
ik voel mij ook aangedaan en niet fit. mijn gebit voelt ziek aan maar heb ook nu geen pijn eraan.maar meestal begint de pijn als ik ga kauwen . maar ik neem aan dat anti biotica niet aanslaat na een derde dosis?
dacht dat het altijd een paar dagen duurde..toch de hele nacht voor het eerst geen pijn gehad na het innemen ervan.
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2016 om 10:16Maak eerst maar eens de AB kuur af. Vooralsnog lijkt het in ieder geval te helpen.
ReagerenAnoniem1 april 2016 om 10:39ja heel raar is dat.
ik zit nu ook te eten en het was me al eerder opgevallen.
ik moet lichtjes kauwen en dan gaat het wel goed. maar het bijzondere eraan is dat mijn neus onder het kauwen wel open gaat en ik mij dan ineens veel beter voel. de druk zakt dan en het lucht op.
wat kan dat toch zijn? het nog vreemdere eraan is dat je de neus kan spoelen met zout water tot je een ons weegt en gewoon dicht blijft zitten. maar door te gaan kauwen wel open gaat en oplucht.. dit blijft onverklaarbaar en om gek van te worden???
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2016 om 10:51Misschien zijn het niet de tanden maar een zenuw die de problemen veroorzaakt.
Reageren
Maar eens afwachten hoe het na de kuur gaatAnoniem1 april 2016 om 11:21tja ik weet het ook niet meer. er is ook zoveel gesleuteld aan mijn gebit dat ik het op een gegeven moment niet meer weet.
beneden zijn al 3 kiezen behandeld en boven al een kies, daar zit wel een perforatie in de wortel maar is hersteld door een endodontoloog met MTA. er zit daar ook geen diepe pocket ofzo
en alle kanalen zijn gesloten zodat er niks in de kies kan.
toch is de kies altijd zeer gevoelig gebleven en zit precies met zijn wortels in de neus holte. aan de andere kant zit nog een gezonde kies op dezelfde plaats in de holte en die kies is ook wel een beetje gevoelig maar geeft geen last verder. toch vreemd dat precies beide kiezen uitgerekend op die plaats elk aan een kant gevoeliger zijn dan andere kiezen ernaast.
ik voelde mij een keer echt de hele dag niet lekker. tot ik ineens 1x moest niezen en toen knapte ik langzaam daarna op. alsof er mist langzaam wegtrok. tegen de avond voelde ik mij gewoon goed.dus wat een verschil kan dat maken…
Reageren