- Peter21 november 2025 om 15:25
Beste,
Ik heb een aantal weken geleden een abces gehad onder mijn kies (38) waarvoor ik een antibiotica kuur kreeg wat niet werkte en ik opgenomen ben geweest en het per infuus heb gekregen. De zwelling nam deels af, een week later is de kies getrokken. Ik ben nu 10 dagen verder na extractie en de kies van de wond is mooi dicht en de vieze geur is redelijk weg en heb praktisch geen pijn maar de plek waar het abces zat, is sinds gister naar mijn gevoel weer wat gaan opspelen en voelt wat meer gezwollen en voel een druk gevoel daar in het tandvlees alsik beweeg. Er zit dus nu na 10 dagen nog een bukt, niet van buiten sichtbaar maar duidelijk wel voelbaar. Moet ik hiervoor bellen naar de kaakchirurg of hoort dit bij het genezingsproces? Er is destijds ook een drain geplaats in het abces voor 4 dagen. Ik zou het echt naar vinden als ze weer moeten gaan snijden in mijn mond.
3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
21 november 2025 om 15:29Ik zou wel laten controleren bij de kaakchirurg. In het gunstige geval is het enkel wondvocht, maar kan ook weer pus zijn…
ReagerenPeter23 november 2025 om 14:36Ik ben afgelopen vrijdagavond naar de seh gegaan omdat de zwelling waar het abces zat weer toenam in zwelling. De kaakchirurg was er natuurlijk niet maar heeft telefonisch met de arts gesproken en heeft me amoxiciline voorgeschreven en dat ik me maandag direct moet melden sochtends. Nu vraag ik me af hoe dit kan en verlies wel een beetje mijn hoop dat dit weer weggaat. Ondanks de amoxiciline merk ik dat de zwelling en druk inn mijn tandvlees toeneemt en het is best beangstigend. De zwelling op mijn linkeronderkaak id heel hard en als ik erop druk doet het geen lijn tenzij k echt heel hsrd druk. Een abces hoort dan toch juist zacht te zijn? Kunnen ze dit wel behandelen en kom ik hier wel ooit van af?
ReagerenAnnie26 november 2025 om 21:50Peter. Hoe is het afgelopen
Reageren