- Hannes13 augustus 2021 om 05:33
Hoi!
Sinds gisteren heb ik last van een opgezette klier in mn wang en zo naar onderen.. Een paar maanden geleden kwam ik er achter dat m’n wijsheidstanden dwarsliggen en moet ik ze chirurgisch laten verwijderen.
Ik vroeg me af of die opgezwollen klier en warme wang misschien kan komen door die tand? Maak me namelijk wat zorgen en mijn huisarts is op vakantie nog tot maandag..
6 reactiesReagerenSuzan13 augustus 2021 om 09:27Hoi,
Warme wang en dikke klier klinkt als een ontsteking.
Reageren
Ik zou ipv de huisarts de tandarts bellen. Misschien heb je een beginnende ontsteking aan je wijsheidstanden. Dan zou er toch even door de tandarts naar gekeken moeten worden.Hannes13 augustus 2021 om 09:53Kan het dat ik niet echt pijn heb aan mijn tanden erdoor?
ReagerenAlina13 augustus 2021 om 13:37Dat ligt niet aan je verstandskiezen. Als het aan je verstandskies lag dan zou je pijn bij je tandvlees hebben. Denk aan snijdende pijn. Ook zou er dan een vieze geur komen.
Als het goed is trekt dat warme dikke klier wel weg. Kijk het twee daagjes aan, zo niet kan je naar de huisarts.
ReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2021 om 15:45dat zou heel goed kunnen
ReagerenHannes13 augustus 2021 om 16:28Betekent dit meteen dat er een ontsteking zit of kan het ook zijn dat de tand probeert door te komen?
ReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2021 om 16:33Beiden zijn mogelijk
Reageren