- Anoniem9 april 2016 om 19:59
Beste meneer, mevrouw,
Zo’n 6/7 maanden geleden heb ik mijn 3 binnenste middenvoetsbeentjes gebroken, hiervoor heb ik 1 week met een spalk om gezeten en verder 6 weken in loopgips.
Nu zijn we dus een tijd verder en ik kan nog niet zeggen dat mijn voet volkomen genezen is. Als ik loop voel ik telkens nog een bepaalde druk op mijn voet komen, dit doet niet ‘echt’ pijn ofzo maar het is wel te voelen. Als ik een dag veel gelopen heb voel ik mijn voet de volgende dag iets meer als ik dan ga lopen.
Ik kan in de sportschool wel gewoon oefeningen zoals Squatten met 80kg en deadliften met 100kg doen zonder dat ik hier veel last van krijg.
Verder als ik met mijn hand mijn voet vastpak en in het midden knijp doet dit wel best veel pijn.
Is dit normaal en duurt het gewoon lang voordat mijn voet 100% genezen is, of is het verstandig om hiervoor even terug naar het ziekenhuis te gaan voor foto’s?
—-
Hierbij moet ik nog melden dat er toen mijn voet gebroken was er op de gewoon rontgefoto’s niet heel duidelijk te zien was of mijn middenvoetsbeentjes gebroken waren, maar er was wel iets niet goed. Vandaar moest ik naar de CT-scan en daaruit bleek dat er dus 3 middenvoetsbeentjes gebroken waren.Toen mijn voet uit het gips mocht, hebben ze weer rontgefoto’s gemaakt en toen zeiden ze dat alles er goed uit zag en lieten ze me gaan. Ik vond het toen al raar dat ze dan niet weer een ct scan hiervoor maakten.
—2 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 april 2016 om 20:09[quote]Toen mijn voet uit het gips mocht, hebben ze weer rontgefoto’s gemaakt en toen zeiden ze dat alles er goed uit zag en lieten ze me gaan. Ik vond het toen al raar dat ze dan niet weer een ct scan hiervoor maakten.[/quote]
Dat was wel een beetje vreemd inderdaad. Ze konen het in eerste instantie ook niet zien op de röntgenfoto.Maar bij middenvoetsbeentjes kan het inderdaad lang duren voordat alle klachten helemaal weg zijn. Je kunt natuurlijk altijd een verwijzing vragen voor de orthopeed
ReagerenUhuAnoniem24 april 2016 om 09:33Oke bedankt voor je reactie, stelt me weer een beetje gerust.
Zal ik inderdaad wel even overwegen.
Iemand anders die nog wat licht op t probleem kan schijnen?
Reageren