- Anoniem23 juli 2015 om 15:07
Ik ben 4 weken geleden geopereerd. Ze hebben een adductor (peesgedeelte) in m’n linker been doorgesneden (peesschede is nog heel), zodat de spanning eraf zou gaan en er littekenweefsel tussen zou komen. De wond is 4 dagen na de operatie gaan ontsteken en daar heb ik aardig last van gehad, koorts en veel pijn enz. M’n orthopeed heeft gezegd dat het totale herstel 3 maanden tot een half jaar duurt (voordat het aangegroeid is). Ik weet dat een pees heel langzaam herstelt doordat het niet goed doorbloed weefsel is. Het herstel gaat best langzaam. Ik kan nu lopen, maar krachtzetten en de spier aanspannen doet pijn. Mensen om me heen zeggen dat ik meer moet gaan doen en dat het toch wel pijn doet. Ik zelf ben van de wat rustigere kant, zodat het optimaal kan herstellen. Ik ga over 2 weken naar de fysio waar ik voor m’n operatie ook ben geweest. Kon niet eerder omdat hij op vakantie is. Wat denken jullie dat een goed herstel is na zo’n operatie? Graag tips of ervaringen!
Wordt er een beetje gek van dat het lijkt alsof ik niet het tempo van mn eigen herstel mag bepalen3 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juli 2015 om 18:02[quote]Mensen om me heen zeggen dat ik meer moet gaan doen en dat het toch wel pijn doet.[/quote] Alleen zijn die allemaal geen arts of fysiotherapeut.
Reageren
Houd je vooral aan wat de orthopeed aangeeft en de fysiotherapeut. Neem de tijd voor het herstel. Met forceren bereik je niks. Daar worden de problemen alleen maar groter van.Anoniem24 juli 2015 om 06:39Bent u trouwens wel medische deskundige? Geeft vaak goeie antwoorden namelijk..
Dankje voor het antwoord. Ik ga het met de fysio bespreken en die weet wel hoe dit herstelt.
ReagerenJohn (moderator)
24 juli 2015 om 07:25