- Anoniem22 september 2013 om 21:39
Ik heb eind april een Weber A fractuur opgelopen, 5 weken gips gehad en 4 weken tape, ik bleef last houden (pijn met stukken lopen, en regelmatig door enkel gaan) dus anderhalve maand na laatste controle in het ziekenhuis naar de Huisarts gegaan, werd doorgestuurd voor een foto. Kreeg via een telefonische afspraak de uitslag: Een niet geconsolideerde aluvisefractuur en iets laxiciteit bij voor spronggewricht met het bericht dat ik naar de chirurg moet. Nu kan ik pas volgende week terecht en wil graag weten wat een ‘niet geconsolideerde aluvisefractuur is en wat daar normaal gesproken aan gedaan wordt.
5 reactiesReagerenTandor122 september 2013 om 21:52Dat hangt er een beetje vanaf.
De chirurg zal in eerste instantie kijken of er sprake is van een vertraagde consolidatie. D.w.z. dat de breuk meer tijd nodig heeft om te genezen dan normaal gebruikelijk is.Indien dit niet aan de orde is kan een operatie overwogen worden.
ReagerenAnoniem22 september 2013 om 21:56Bedankt voor u sneller reactie! 🙂
ReagerenTandor122 september 2013 om 21:58Graag gedaan.
Laat volgende week even wat weten als je bij de chirurg bent geweest.
Groet
Reageren
TandorAnoniem30 september 2013 om 16:15Ik ben vandaag bij de chirurg geweest maar ben er niks maar dan ook niks mee opgeschoten. Er werd verteld dat er een stukje bot los zat maar dat dit niet mijn problemen gaf en het geen kwaad kon (ze gaan er niks aan doen). Ben doorgestuurd naar de orthopeed (vanwege verrekte enkelbanden?) waar ik pas over 9 dagen terecht kan. En dat ze ook wel een verwijsbriefje kon schrijven voor de fysio (terwijl ik van de huisarts niet mocht beginnen met fysio omdat de breuk niet genezen was). Ik voel me totaal niet serieus genomen en overweeg om naar een ander ziekenhuis te gaan voor een second opinion.
Groetjes.
ReagerenTandor130 september 2013 om 16:47Als naar een ander ziekenhuis gaat, moet je dus ook naar een orthopeed. Ik denk dat je gewoon even moet afwachten tot je bij de orthopeed bent geweest. Ik vrees dat je in een ander ziekenhuis echt niet sneller aan de beurt bent.
Reageren