- Anoniem17 september 2021 om 21:17
Mijn dochter heeft haar kuitbeen gebroken net onder haar knie. De arts zei dat ze tot haar lies in het gips moest. Vervolgens sprak hij met de chirurg en die zei alleen een drukverband aan te leggen. Dat heeft ze nu maar ik ben er toch niet helemaal gerust op. Is dit voldoende voor genezing? Hopelijk kan iemand me helpen. Alvast bedankt!
7 reactiesReagerenSuzan17 september 2021 om 21:29Hoi,
Zou je niet denken dat die chirurg weet waar hij het over heeft?
Reageren
Hij kent het dossier en heeft vast meer patiënten behandeld.
Dan denk ik haast niet dat je via een forum een beter advies zult gaan krijgen.
Dan zou je voor een second opinion naar een andere chirurg moeten gaanMary17 september 2021 om 21:47Ik heb zeker vertrouwen in de arts! Alleen vind het raar dat het eerst in het gips moest en daarna niet meer.
ReagerenSuzan17 september 2021 om 21:54De arts zal daar zn reden voor gehad hebben, heb je hem de vraag niet gesteld?
Reageren
Is je dochter geopereerd? Want met “ijzerwerk” om een breuk te stabiliseren, hoor je veel vaker dat er niet ook gips gebruikt wordt.Mary17 september 2021 om 21:57Ik heb door alles wat er gebeurde niet na gevraagd waarom het niet hoefde. Pas nu ik op de bank zit vraag ik het me af en als ik dan Google lees ik dat het eigenlijk altijd wel in het gips moet. Vandaar de ‘onzekerheid’
ReagerenJohn (moderator)
17 september 2021 om 22:03Het hangt van de aard van de breuk af. Als het bijvoorbeeld een mooie gesloten breuk is, kan ervoor worden gekozen dat te behandelen met een drukverband. De chirurg zal dus de breuk beoordelen en aan de hand daarvan de behandeling kiezen
ReagerenMary17 september 2021 om 22:17Bedankt voor het duidelijke antwoord.
Reageren
Het verband moet een week blijven zitten en als het been dan nog niet belastbaar is moeten we terug naar de huisarts. Kan het dan alsnog dat er gips omheen moet of zal dat niet gebeuren?John (moderator)
17 september 2021 om 22:42Dat zou dan eventueel kunnen.
Reageren