- Carlien10 mei 2020 om 04:43
Beste,
ik had vanavond een verjaardag ( geen stress waren maar net 3 mensen en 1,5 m afstand) mijn nichtje werd 16, toen ik naar huis liep ging ik door een donker steegje. Ik zat op mijn telefoon en boem ineens lag ik op de grond. Er lag aan het eind van het poortje ineens een grote houten kast dwars over het pad heen. Nu zit er een flinke schaafwond op mijn knie en handen en is mijn scheenbeen erg dik geworden. Ik heb paracetamol en ibuprofen genomen, maar werkt niet tegen de pijn lig al 3 uur wakker drvan. Er zit een flinke bult op mijn scheen en als ik onder mijn knie druk voel ik dat in mijn scheen. Geen idee of dit door de bult of schaafwond komt. Iemand tips waardoor ik misschien zou kunnen slapen, of dat de pijn misschien wat minder word?
ik ben zelf ook 16 jaar alvast bedankt!!
19 reactiesReagerenSuzan10 mei 2020 om 09:15Flink koelen en als je last houdt even de huisartsenpost bellen of je misschien een foto moet laten maken.
Beterschap!
ReagerenCarlien10 mei 2020 om 18:43Ik heb indd flink gekoeld maar de pijn werd tijdens het koelen steeds erger…. de pijnstillers helpen nog steeds niet en die hap adviseerde om morgen eerst de huisarts te bellen en daar lang te gaan. Wat zou dan voor nu nog kunnen helpen tegen de pijn?
ReagerenSuzan10 mei 2020 om 18:46Nog een keer de hap bellen en vragen of je of langs mag komen omdat je veel pijn hebt, of sterkere pijnstillers kunt krijgen. Laat anders je ouders bellen en aandringen toch een arts te zien
ReagerenCarlien10 mei 2020 om 18:52Mijn vader is elke dag veel aan het werk en heeft vaak ook nachtdiensten. Hij weet ook nog helemaal niet dat dit is gebeurt, en mijn moeder heb ik geen contact meer mee. Maar ga dan zelf wel even bellen
ReagerenCarlien10 mei 2020 om 18:58Wat???
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2020 om 19:01Sorry… verkeerde topic
ReagerenCarlien10 mei 2020 om 20:20Haha, maar niet uit
ReagerenSuzan10 mei 2020 om 20:26Heb je de hap al weer gesproken?
ReagerenCarlien10 mei 2020 om 21:06Ja heb ze gebeld, maar ze zeiden dat het nu heel druk is dus ik echt beter morgen naar mijn eigen huisarts kan gaan. En ze zei dat ze niet zomaar zwaardere pijnstillers mag geven zonder dat ze het gezien hebben, waarop ik zei dat ik dan langs wilde komen ( ik werd een beetje boos) dat kon ze niet echt waarderen, maar ik zei dat ik gewoon echt veel pijn heb en nu aan mijn bed verbonden zit, kan niet eens naar beneden om te gaan roken. En mijn broer heeft de hele dag mijn eten en drinken naar boven gebracht. Maar nogsteeds willen ze mij niet laten komen. Kan ik er het beste nu gewoon zonder afspraak naartoe gaan en gewoon naar binnen gaan en zeggen dat ik wil dat ernaar gekeken wordt?
ReagerenSuzan10 mei 2020 om 21:31Dat is wel lullig, dat je niet langs mag komen. Of ze je wel gaan zien als je langs gaat, zou ik niet durven zeggen, het is geen levensbedreigende situatie. Dan zou je toch gelijk morgenochtend je eigen ha moeten bellen en een verwijzing naar de seh vragen om een foto te laten maken
ReagerenCarlien10 mei 2020 om 21:46Ja dat doe ik zelf ook het liefste…. maar heb afgelopen nacht tot 6 uur wakker gelegen van de pijn en pijnstillers werken niet…. elke x als mijn dekbed eroverheen wrijft of ligt langs gaat doet het heeeeel veel pijn.
ReagerenSuzan10 mei 2020 om 21:57Ja ik snap dat je het liefste nu geholpen wordt…..
Je kan je broer nog een keer laten bellen dat je het echt niet houdt van de pijn. Misschien dat ze je dan naar de seh verwijzen. Maar nu met de Corona willen ze daar natuurlijk ook liever zo weinig mogelijk mensen hebben die geen “echte” spoed zijn…
ReagerenCarlien10 mei 2020 om 22:01Ja dat snap ik, logisch ook. Weet u misschien nog iets dat ik kan nemen of doen waar de pijn wellicht minder van kan worden? Want dan wacht ik gewoon tot morgen, ook geen ruzie om dr ruzie over te gaan maken.
ReagerenSuzan10 mei 2020 om 22:08Ik weet niet wat je al genomen hebt vandaag? Het “zwaarste” wat ik zo weet wat je nemen kan, is 600mg ibuprofen samen met 2 paracetamollen, dat mag 3x per dag. Dus verdeeld over 24 uur.
Reageren