- Susan29 augustus 2019 om 10:20
Hallo, graag zou ik uw mening horen over het volgende: ongeveer 5 week geleden heb ik mij verstapt en daarbij mijn linker enkel behoorlijk verzwikt en mijn knie verdraaid.Knie en enkel werden gelijk erg dik,maar op dat moment was de pijn aan mijn knie dusdanig, dat ik daardoor niet lopen kon. Mijn huisarts raadde mij telefonisch aan een tijdje rust te nemen en als het niet vanzelf over was na 3 week, weer te bellen. Voor mijn rug kom ik wekelijks bij de fysio, hij heeft ook mijn knie bekeken en vermoedde behoorlijk letsel aan de banden. Hij heeft mij een drukverband gegeven en krukken en gezegd 3 week de knie niet te belasten. Dit heb ik gedaan. Na 3 week heb ik een brace gekregen, voor in elk geval nog 6 week en mocht ik weer gaan lopen. Mijn enkel was in die 3 week ook weer dunner geworden. Alleen zwik ik er vanaf het eerste moment weer steeds doorheen. Fysio is helaas op vakantie, volgens de huisarts komt het door de 3 week rust dat mijn enkel slap aan voelt. Gewoon doorlopen dus. Eergister ben ik er echter dusdanig doorheen gezwikt dat hij nu dikker is dan de eerste keer en ik er nauwelijks nog op kan staan. Deze keer heb ik wel gelijk gekoeld en er nu een drukverband om gedaan. Ik moet erbij zeggen dat ik in het verleden van deze voet de banden meermaals ernstig verrekt en gescheurd heb. Mijn vraag is, moet ik hiermee naar een andere huisarts voor een second opinion, of kan ik nog 3 week wachten tot mjjn fysio terug is en het laten tapen? Krukken ga ik zo weer halen tot in elk geval de pijn minder wordt….
Groetjes Susan8 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2019 om 10:35Je moet hiermee naar een orthopeed of sportarts. Vraag aan de huisarts een verwijzing
ReagerenSuzan29 augustus 2019 om 12:21Dank u wel voor uw snelle reactie, dat is iets anders dan er “gewoon doorheen lopen”, ik ga een verwijzing vragen! Is het verstanding de enkel niet meer te proberent te belasten tot ik daar terecht kan? Op dit moment kan ik er bijna niet op staan, maar de ha zei dat ik dat wel moet proberen…..
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2019 om 12:30Ik zou de enkel zo min mogelijk belasten
ReagerenSuzan29 augustus 2019 om 12:37Ik heb al weer krukken, bij de ha overmorgen een afspraak. Hoop dat ik snel doorverwezen word! Is een drukverband wel goed? Enkel is erg dik
ReagerenSuzan29 augustus 2019 om 12:40Overmorgen moet maandag zijn, dagje in de war
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2019 om 13:00Het drukverband wel laten zitten
ReagerenSuzan29 augustus 2019 om 13:06Dank u wel voor uw advies!
ReagerenSuzan29 augustus 2019 om 15:07Zijn er nog mensen die tips hebben om de pijn te verminderen en misschien de zwelling sneller af te laten zakken?De standaard dingen als koelen, drukverband en hoogleggen doe ik al…..maar bij de kleinste beweging van mn voet ga ik nog door de grond van de pijn. Dus alle tips zijn welkom!!
Reageren