Zoeken Vraag het forum

Eierstokcyste en vage klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Allison

Ik kan niks op internet vinden over eierstokcysten en verband met vage bekkenbodem klachten zoals, kloppingen / trekkend gevoel in de vagina. Tintelingen rond mijn schaamlippen. Uitstralingspijn naar bovenbeen en onderrug. Zelfs mijn fysio en gyneacoloog vinden mijn klachten niet gerelateerd aan mijn eierstokcyste van 8 bij 5 cm. Iemand anders hier wel ? Wordt er moedeloos van.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zijn geen klachten die bij een cyste passen. Het is eerder een probleem van je bekkenbodemspieren.

Reageren
    Allison

Dat klopt, maar behandeling van bekkenbodem spieren werkt niet. Dweilen met de kraan aan. Het lijkt mij dat zon grote cyste veel organen en spieren/zenuwen verdrukt.

Reageren
    John (moderator)

Maar daar krijg je dan toch andere klachten van.  Het kan wel zo zijn, dat je juist door de cyste je bekkenbodem overspant. Dan is therapie idd dweilen met de kraan open.. Overleg met de gynaecoloog om wat aan de cyste te doen.

Reageren
    Allison

Precies, en daarom zoek ik ook lot genoten. Iemand die uit ervaring kan spreken en kan adviseren.

Reageren
    Catootje

Bij het ontstaan van cystes spelen zaken een rol als oestrogeendominantie en allerlei tekorten in je lichaam. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Zeker als je hormonale anticonceptie hebt gebruikt kan er een en ander ontregeld zijn in je lichaam. Je kan eens googlen op oestrogeendominantie voor info en wat eraan te doen. Het zou misschien kunnen zijn dat beide klachten dezelfde oorsprong hebben. Goed voor je lichaam zorgen en voor de juiste voedingsstoffen kan wellicht schelen.

Reageren
Reageer op: Eierstokcyste en vage klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.