Zoeken Vraag het forum

Last bovenbeen ( paar weken al )

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hagrid wessels

Hallo,

Ik heb al een paar weken last van mijn bovenbeen. Het begon allemaal toen ik tijdens mijn voetbal wedstrijd er last van kreeg, volgensmij tijdens een sprint maar weet het niet geheel zeker meer. De pijn bevindt zich vlakbij de heup bovenaan me bovenbeen en het gaat een beetje naar onder de pijn. Ieder geval had ik er de eerste paar dagen vooral heel last van met rennen en beetje op tempo rennen ( hardlopen ). Vervolgens de week erop toen ik voetbalde had ik er nog steeds last van en kon ik maar steeds op 40% a 50% rennen. Toen ben ik even een tijdje gestopt met sporten en deed mijn bovenbeen een stukje minder pijn en kon ik al goed hardlopen en soms een goed aanzetten met een sprint al deed het soms nog wel pijn. Nu is het al 2 weken later en met sprinten gaat het niet steeds niet super fijn en ik kan niet echt explosief wegzetten en de pijn is ook meer naar beneden gegaan lijkt wel dus naar de grote spier van me bovenbeen. Nu vraag ik me af wat ik nou precies heb aangezien ik nooit ergens last van heb en wat ik nu heb al 4 a 5 weken last van heb… misschien trouwens ook goed om te vermelden is dat ik al tijden lang ( voor de blessure ) last had met sprinten dat me bovenbeen helemaal ging branden als ik nog geen warming up had gedaan en ook had ik soms al ik nog snel de bal wou bereiken waarvoor ik goed me been moest uitrekken dat die dan ook heel erg ging branden voor een paar sec en daarna kan ik gewoon weer door.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat er een spier beschadigd is. Sprint aantrekken , been reiken naar een bal zonder goede warming up is ook vragen om problemen. Stop even met sporten en ga naar een fysiotherapeut.

Reageren
Reageer op: Last bovenbeen ( paar weken al )
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.