14 dagen na oraal contact heb ik een rood vlekje onder mijn tong met een wit puntje in het midden. Het is 4mm groot ongeveer.
Ik heb best vaak aftes in mijn mond maar twijfel nu vanwege de timing. Is nog te vroeg voor een bloed test, en ik wil heel eerlijk gezegd niet naar huisarts met de vraag als er nog twijfel is. Wat zijn indicaties dat het toch om syfilis zou gaan?(Blijft hij dan nog bijvoorbeeld 3 weken zitten, en dus als het morgen/overmorgen weg is geen syfilis of..)
Zoals je het beschrijft lijkt het toch vooral een aft en geen zweer zoals die bij syfilis ontstaat
Krijg het ding niet echt zichtbaar op een foto dus lastig. Wellicht morgen bij daglicht. En qua duur kan je daar wat over zeggen? Aftes zijn vrij snel weer weg, is dat met eventuele syfilis ook zo?
En ik weet het is geen kans rekenen maar... Ik heb iemand gebeft, is het grote kans dat ik daar syfilis door krijg?
Je hebt al eerder een topic geopend over dat vlekje met wit puntje in je mond. Daarop zijn ook al reacties gekomen.
Waarom start je een tweede topic met dezelfde vragen?
Je begrijpt zelf dat een soa geen kansrekening is, maar vraagt vervolgens: "is het grote kans"...
Zie dit topic, voor het geval je het zelf niet meer weet:
Vind je het nou nuttig om dat als reactie te geven? Waarom bestaat dit forum überhaupt denk je? Omdat iedereen die hier vragen stelt direct naar de huisarts gaat? Of misschien omdat zij zich schamen of om andere reden het niet kunnen en hier info proberen te halen....
En over waarom: ik vraag meerdere dingen maar krijg geen antwoord op alles vandaar. Ik vroeg: als deze zweer met een aantal dagen weg is, is dat dan een indicatie dat het geen syfilis is? Of kan een syfilis zweer ook na een kleine week weer weg zijn? Mocht dat namelijk zo zijn dan ga ik niet testen, ik heb laag risico gelopen wel getest op chlamydia en gonorroe(negatief), dus ik zie dan geen indicatie om op syfilis te testen
Lijkt me logisch dat je niet na elk seksueel contact een soa test gaat doen... Althans ik niet, anders is de wereld wel rot geworden.
"@ Mark
Misschien kun je hier niet op alle vragen een antwoord krijgen. Via internet is er niks te onderzoeken of goed te bekijken. En bij sommige dingen is dat gewoon nodig. Dus verwijzen we naar de huisarts. Je hoeft ook niet na elk seksueel contact een soa te test te doen, als het dan wel veilig is. In alle andere hgevallen lijkt het me geen overbodige luxe want het aantal soa's blijft maar stijgen
Dat is deels waar, er is tegenwoordig veel info online wat ook helpt in voorkomen van....
En veilig altijd verstandig, maar een avondje stappen wat leidt tot een leuk avontuurtje met veilige seks en onveilig voorspel..
Dat is geen kwaadwillend heid van mensen dat is jeugd vind ik zelf.
Het zal geen kwaadwillendheid zijn... Maar helaas zijn er heel veel jongeren met het standpunt: Een soa nou ja een pilletje erin en het is weer weg.
Met name bij gonorroe en syfilis is er toch een stijging te zien van het aantal gevallen dat op een soa consult is geweest. En die stijging zal dan ook aan de orde zijn bij mensen die niet naar een soa consult zijn geweest
Dus de info online schijnt niet echt te helpen bij het voorkomen van soa's
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)