- Leen14 augustus 2024 om 13:37
4 weken na beeindiging van mijn doxycicline voor een huidaandoening (2 per dag × 100mg) en 6 weken na een risicocontact, negatief getest op syfilis/hiv. Testen werden na 12 weken heraald, opnieuw negatief. Deze 2 testen (telkens treponemale + non treponemale) werden afgenomen in ziekenhuis, dus geen sneltesten. Kan doxycicline deze testen hebben beinvloed?
7 reactiesReagerenAnoniem14 augustus 2024 om 13:47Doxycicline is een tweedelijlns alternatief behandeling voor syfilis, dus ik veronderstel dat het wel invloed kan hebben op een test
ReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2024 om 14:00Het heeft er niets mee te maken dat het een alternatieve behandeling is. Antibiotica gebruik kan invloed hebben od een soa test.Bron: Soapoli
ReagerenLeen14 augustus 2024 om 14:04Hoelang kan dit invloed hebben? Moet ik mij opnieuw laten testen?
ReagerenAnoniem14 augustus 2024 om 14:05Ik zou dit navragen bij de arts die de antibiotica heeft voorgeschreven of de apotheker die het verstrekt heeft.
ReagerenLeen14 augustus 2024 om 14:18Op een andere vraag van iemand anders hier, ivm met de invloed van antibiotica op syfilis/hiv testen, antwoorde John dat het geen invoed heefd? Ben nu toch een beetje in de waar. Mijn testen waren geen soapoli testen.
ReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2024 om 14:28Soms veranderen inzichten. Wetenschap is altijd in beweging. Ik schreef ook niet dat het om testen van soapoli ging maar dat de bron voor info soapoli is
ReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2024 om 16:45Maar als het invloed heeft op een test dan alleen als er getest wordt tijdens het gebruik van de kuur. Niet 4 en 12 weken na de kuur
Reageren