- Richard17 mei 2022 om 18:19
Beste mensen,
Als eerste mooi dat dit forum er is.
Een tijdje terug heb ik is gezoend met een man. Het gebeurde gewoon. Nu een week of 3/4 later heb ik in eens dit witten plekje aan de binnenkant van mijn lip.
Denk zelf dat het een aft is maar lees ook wel dingen over Syfilis op internet.
Mogelijk dat iemand er iets over kan zeggen en of mijn zorgen terecht zijn voor syfilis.
Groet en alvast bedankt voor de reacties.
10 reactiesReagerenAnoniem17 mei 2022 om 18:26Het kan, maar het is niet eenvoudig om syfilis via zoenen te krijgen. De anders moet dan maar net een actieve zweer in zijn mond hebben die jij hebt geraakt. Niet zo heel gemakkelijk dus.
De foto zegt niet heel veel. Op zich zou een syfilis zweer er zo wel kunnen uitzien, maar ook andere ongemakkelijk in je mond zoals een aft.
In eerste instantie lijkt de foto meer op een aft dan een syfilis zweer.
Ja kan 4 weken na het risicomoment een bloedtest laten doen als je zekerheid wilt.
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2022 om 18:29Het lijkt toch alleszins op een aft
ReagerenRichard17 mei 2022 om 18:33Bedankt voor de snelle reacties!
@John, dit ziet er dus niet uit als een Syfilis zweer?
Is dit een plekje om direct naar de huisarts te gaan?
ReagerenAnoniem17 mei 2022 om 18:35Nee, ik denk dat als je hiermee naar de huisarts gaat, deze geen swab afneemt voor een syfilis test.
Het lijkt teveel op een aft.
Waarom laat je geen bloed afnemen als je twijfelt?
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2022 om 18:38Ik denk echt dat het een aft is.
Reageren
Maar als je denkt een soa opgelopen te kunnen hebben moet je een soa test doen.Richard17 mei 2022 om 18:39Ik heb geen flauw idee of het in de buurt komt van een Syfilis zweer.
Als het gewoon een aft is is het wel zinloos en zonden van het geld.
Het zit er nu een dag of 5 en is niet echt verandert.
ReagerenRichard17 mei 2022 om 18:42Hoe groot is de kans dat je met alleen zoenen een Soa oploopt als ik vragen mag?
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2022 om 18:59Die kans in wel erg klein
ReagerenAnoniem20 mei 2025 om 14:00Ik heb een zelfde soort plek op mijn lip, van wat ik zie in de andere foto is dit waarschijnlijk ook een aft. Mijn vraag is als volgt; kan ik iemand een soa hebben gegeven door dat ik deze aft had terwijl ik orale seks gaf?
ReagerenAnoniem20 mei 2025 om 18:12Een aft is geen soa. Een aft wordt ook niet veroorzaakt door een bacterie of een virus, en is dus ook niet besmettelijk voor een ander.
Reageren