Zoeken Vraag het forum

Zorgen over Syfilis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Richard

Beste mensen,

Als eerste mooi dat dit forum er is.

Een tijdje terug heb ik is gezoend met een man. Het gebeurde gewoon. Nu een week of 3/4 later heb ik in eens dit witten plekje aan de binnenkant van mijn lip.

Denk zelf dat het een aft is maar lees ook wel dingen over Syfilis op internet.

Mogelijk dat iemand er iets over kan zeggen en of mijn zorgen terecht zijn voor syfilis.

Groet en alvast bedankt voor de reacties.

10 reacties
    Reageren
    Anoniem

Het kan, maar het is niet eenvoudig om syfilis via zoenen te krijgen. De anders moet dan maar net een actieve zweer in zijn mond hebben die jij hebt geraakt. Niet zo heel gemakkelijk dus.

De foto zegt niet heel veel. Op zich zou een syfilis zweer er zo wel kunnen uitzien, maar ook andere ongemakkelijk in je mond zoals een aft.

In eerste instantie lijkt de foto meer op een aft dan een syfilis zweer.

Ja kan 4 weken na het risicomoment een bloedtest laten doen als je zekerheid wilt.

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt toch alleszins op een aft

Reageren
    Richard

Bedankt voor de snelle reacties!

@John, dit ziet er dus niet uit als een Syfilis zweer?

Is dit een plekje om direct naar de huisarts te gaan?

Reageren
    Anoniem

Nee, ik denk dat als je hiermee naar de huisarts gaat, deze geen swab afneemt voor een syfilis test.

Het lijkt teveel op een aft.

Waarom laat je geen bloed afnemen als je twijfelt?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk echt dat het een aft is.
    Maar als je denkt een soa opgelopen te kunnen hebben moet je een soa test doen.

Reageren
    Richard

Ik heb geen flauw idee of het in de buurt komt van een Syfilis zweer.

Als het gewoon een aft is is het wel zinloos en zonden van het geld.

Het zit er nu een dag of 5 en is niet echt verandert.

Reageren
    Richard

Hoe groot is de kans dat je met alleen zoenen een Soa oploopt als ik vragen mag?

Reageren
    John (moderator)

Die kans in wel erg klein

Reageren
    Anoniem

Ik heb een zelfde soort plek op mijn lip, van wat ik zie in de andere foto is dit waarschijnlijk ook een aft. Mijn vraag is als volgt; kan ik iemand een soa hebben gegeven door dat ik deze aft had terwijl ik orale seks gaf?

Reageren
    Anoniem

Een aft is geen soa. Een aft wordt ook niet veroorzaakt door een bacterie of een virus, en is dus ook niet besmettelijk voor een ander.

Reageren
Reageer op: Zorgen over Syfilis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.