- Erik5 november 2021 om 21:38
12 weken geleden een dame gebeft, nu maak ik me ineens zorgen en zie ik achter alles een potentiele syfilis infectie. Op de handpalmen lijk ik hele lichte vlekjes te hebben, ook tintelt mijn hand en valt het me ineens op dat ik wat losse haren verlies als ik door mijn haar strijk en bij douchen. Maak ik mezelf gek?
17 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 november 2021 om 21:45Laat je dan gewoon testen dan weet je het zeker
ReagerenErik5 november 2021 om 22:02Bedankt John, ga ik zeker doen.
Nog 2 vragen:
1) Spreekt men bij haarverlies door syfilis eigenlijk altijd over de kale plekken zoals op foto’s te zien is, of kan dit ook haarverlies in het algemeen zijn?
Reageren
2) de syfilis infectie zou dan in mijn mond moeten zijn, toch? Kan ik deze door hebben gegeven door vaginale sex? Of kan dit alleen doorgegeven worden door direct contact (tongzoenen, beffen)?John (moderator)
5 november 2021 om 22:04direct contact.
Reageren
Het eerste teken van syfilis is een zweer. ieder mens verliest dagelijks 100-150 haren….Erik5 november 2021 om 22:17Bedankt! Er kan dus alleen iets doorgegeven worden door direct contact met een zweertje in de mond? Of ook via andere wondjes elders op het lichaam?
ReagerenErik5 november 2021 om 22:18Ik lees namelijk overal dat je besmettelijk blijft ook als het primaire zweertje is verdwenen
ReagerenJohn (moderator)
5 november 2021 om 22:21Erik5 november 2021 om 22:26Handige link! Snap alleen niet of je ook bultjes rond de penis in de tweede fase kunt ontwikkelen indien de besmetting zeker oraal is verlopen. Kan dit?
ReagerenJohn (moderator)
5 november 2021 om 22:30Volgens staat het toch duidelijk in de link die ik stuurde
Tweede fase: je krijgt vaak een niet-jeukende huiduitslag op romp, armen en benen, of bultjes rond de penis of vagina.
ReagerenErik5 november 2021 om 22:32Ik ging er vanuit de de plek van de besmetting hierbij van belang was. Sorry, is niet de makkelijkste tekst om te lezen. Wil zeker weten dat ik het goed begrijp. Dat kan dus ook als de besmetting in de mond is geweest?
ReagerenJohn (moderator)
5 november 2021 om 22:33Nee dan niet. Nou begrijp ik je vraag pas.
ReagerenErik5 november 2021 om 22:41Bedankt. Super mooi medium is dit trouwens, fijn dat je ergens je vragen kwijt kunt.
ReagerenJohn (moderator)
5 november 2021 om 22:48Graag gedaan
ReagerenErik6 november 2021 om 08:35De afspraak is inmiddels gemaakt, vind u dit een verdacht beeld dat lijkt op de symptomen in de secundaire fase?
ReagerenErik6 november 2021 om 08:36