Zoeken Vraag het forum

Vraagje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • H.n.

Hoi mijn vraag is kan je syfilis wondje in de mond krijgen zonder aan orale seks te doen? Ik dacht van niet maar ja je weet nooit daarom

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou alleen maar kunnen, als je met iemand tongzoent, die een syfilis zweer in de mond heeft.

Reageren
    H.n.

Ik heb namelijk afte op verhemelte zie foto ik weet het is niet de meest duidelijke foto maar toch

Reageren
    John (moderator)

Dat is gewoon een afte

Reageren
    anoniem

Heb ongeveer hetzelfde voor maar dit is denk ik wel een afte bij jou.

maar in mijn geval kan je de symptomen in je mond nog krijgen na bvb 4à5 maanden of moest ik dit eerder krijgen?

Reageren
    kep

In vrijwel alle gevallen komt de eerste syfilis zweer binnen 6 weken (meestal gemiddeld 3 weken)

Reageren
    H.n.

Er werd een negatieve test gedaan na 4 weken is die betrouwbaar want ik las hier en daar van wel/niet

Reageren
    John (moderator)

Voor syfilis, is een test bij 4 weken niet betrouwbaar, tenzij er een zweer zou zijn opgetreden en daar een swab  van genomen is.

Reageren
    anoniem

Wel in mijn geval is het zo dat ik een raar zweertje had op mijn gehemelte en het contact was dus 17 weken ervoor ongeveer geweest het gaat hier enkel om tongzoenen niet om orale seks. dus vraag ik mij af of het hier wel om syfilis kon gaan want dit was toch wel ruim over de 12 weken of 90 dagen van het contact en heb nu dus ook weer aftjes. heb toen bij de eerste zweer en nu dus mondspoelweter moeten gebruiken en toen was het weg na 1 week en nu is het ook reeds beter op 7 dagen tijd. Even jou gedacht tandor of kep kan dit nog de primaire fase zijn geweest of is dit te lang na het contact? contact was in de week van 24 april en de consult bij de huisarts op 21 augustus en het was volgens de huisarts een reactie op de puffer (met cortisone) die ik moest gebruiken voor een luchtweginfectie.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan na die tijd geen zweer door syfilis zijn geweest. Die treden toch echt eerder op.

Reageren
Reageer op: Vraagje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.