Zoeken Vraag het forum

Ureaplasma parvum

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Henk

John,

is ureaplasma parvum wel of geen soa?

is het dan niet raar dat alles negatief en alleen de parvum positief is?

mijn uitslag voor hiv was na 8 weken negatief ? Moet ik mij nogmaals testen wanneer dr 3 maanden voorbij zijn?

hoor graag van je

30 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is in principe geen soa omdat het om lichaamseigen bacterieen zijn maar kunnen dus wel worden overgebracht door seks.
    Geen HIV dus en niet meer testen

Reageren
    Henk

Dag John,

ik had me op precies 8 weken op HIV 1/2 antigen antikor p24 getest was negatief zoals hierboven vermeld.

ik had een vraag over het volgende: ık had volgens mij 1 of 2 dagen voor de test voor jeuk aan mijn armen en nek (denk Urticara) 5mg Crebros een aantal dagen gebruikt heeft dit enige invloed op de test? Lees namelijk dat bepaalde medicatie wel de test kan beinvloeden!

wil me zwz op 12 weken nogmaals testen maar zit weer een beetje in de stress .

alvast bedankt

Reageren
    Henk

Ben trouwens ook nog niet voor Ureaplasma Parvum naar de dokter gegaan omdat de ziekenhuizen alleen met Corona bezig zijn( zit in het buitenland). Hoe snel moet dit worden behandeld?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft geen invloed op de test.

Reageren
    John (moderator)

Je moet er geen jaar mee rond blijven lopen

Reageren
    Henk

Ok, super, ben je ook bekend met dit medicijn tegen jeuk? İs het zeker dat het geen effect erop heeft?

en denk je dat het onnodig is om weer te testen op HIV?

en wat is je mening mnt Ureaplasma parvum ik kan niet langs een dokter komende 2 weken.

trouwens bedankt voor de snelle reply

Reageren
    Henk

Super bedankt

Reageren
    Henk

Uit nieuwsgierigheid vraag ik dit; wat als Ureaplasma niet word behandeld volgens mij word op de soa testen in nederland hier niet op getest maar moet je er specifiek voor vragen toch

Reageren
    John (moderator)

Het is een antihystamine. Dat heeft geen invloed op de test. Over de uroplasma kan ik zo niets zeggen.. Ik zie geen heil in een nieuwe test, als de eerdere test in Nederland is geweest

Reageren
    John (moderator)

Het kan infecties veroorzaken. Er wordt inderdaad niet standaard op getest

Reageren
    Henk

Nee was een test in Istanbul bij een prive bekende lab. Dus vertrouwd. Hebben best veel labs in de stad. Je schreef uroplasma ik bedoelde ureaplasma zijn andere infecties toch?

Reageren
    Henk

Weet alleen niet wat voor test er voor HIV ÅŸs adgenomen staat op de pagina HIV 1&2 Antikor p24 Antijen dit is dan een 4de gen test neem ik aan toch?

nogmaals bedankt

Reageren
    Henk

Dag John,

als er op de hiv uitslag hiv 1&2 Antijen Antikor p24 staat dat is dan toch een combo 4de generatie test of zou dat een andere test kunnen zijn?

groet

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt

Reageren
Reageer op: Ureaplasma parvum
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.