Zoeken Vraag het forum

Schurft vraag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano

Hoe snel zie je de gangetjes van schurft ik heb namelijk sinds maandag rode puntjes in mijn lies die niet speciaal meer jeuken s’avonds of s’nachts maar toch hoor had graag geweten of het schurft was en als je enkel in een bed ligt met u achterwerk op de lakens zou je daar dan ook geen klachten hebben. Alsook als je in bed ligt en je wast u direct erna help dit

24 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarom denk je schurft te hebben?

Reageren
    Ano

Gewoon de vraag aangezien ik ergens ontvangen ben in een niet al te proper schip met vuile bemanning. Ik moest er papieren gaan laten tekenen (dit duurde bijna een uur) en daarvoor heb ik daar dus eerst op een stoel gezeten en daarna om te kunnen roken werd ik naar een ruimte gebracht waar een bed stond dit is een kantoortje waar het personeel tussendoor even kan gaan slapen. vandaar enkel het achterwerk zie je dus:
    – aangezien ik daar in het bed heb gezeten met mijn overal aan (en deze was duidelijk stuk gescheurd achteraan) kan dit dan en zou ik geen last moeten krijgen aan mijn achterwerk?
    -hoe snel zie je die gangetjes ik heb namelijk rode puntjes in de lies die niet heel gek veel jeuken als ik in bed ga?
    -en helpt het als je je onmiddelijk denk zo een vijftal minuten later douchet nadat je in dat bed hebt gezeten?

Reageren
    John (moderator)

Je klachten lijken toch niet op schurft hoor. Bovendien zou je dan ook op andere plekken huiduitslag moeten hebben.
    Gangetjes verschijnen binnen enkele dagen.

Reageren
    Ano

Kijk dit staat er sinds maandag

Reageren
    John (moderator)

Ik zie een irritatie maar kan er zo geen schurft in herkennen

Reageren
    Ano

Dus geen schurft met zekerheid he?

Reageren
    John (moderator)

100% zekerheid kan ik zo aan de hand van de foto niet geven. Dan zou je even naar de huisarts moeten gaan.

Reageren
    Ano

oke maar de foto en de klachten komen zeker niet overeen met schurft? en zou ik aangezien ik er met mijn achterwerk op zat en hing niet ook daar last moeten hebben

Reageren
    John (moderator)

Ik kan er zo geen schurft in herkennen.

Reageren
    Ano

En aangezien ik er zat op mijn achterwerk zou ik daar ook last moeten hebben of niet? Daarom dat ik twijfel zie je

Reageren
    John (moderator)

Dan zou je daar ook last moeten hebben

Reageren
    Ano

Hoop dat dit geen schurft is? Maar wel irritatie

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ik zie streepjes maar die zouden ook door krabben veroorzaakt kunnen zijn. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken.

Reageren
    Ano

Tandor dat heb ik gisteren gedaan en volgens hem is het een schimmel infectie maar ik heb ook enkel daar in de lies last en nergens anders uitslag dus weet ik het niet ik vraag me af of het wel schimmel is.

Zou ik uitslag moeten hebben ergens anders zoals de vingers en andere zijde van de lies bvb indien het schurft is

Reageren
Reageer op: Schurft vraag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.