John (moderator)
27 december 2015 om 16:48Je zou eventueel een sneltest kunnen laten doen bij het ITG in Antwerpen. maar die doen ze pas na 6 weken na het contact. Dan moet je dus nog 2 weken wachten. De uitslag daarvan krijg je binnen 30 minuten.
Er kan ook een klassieke test worden gedaan vanaf 4 weken na het contact. Maar dan moet je 2 weken op de uitslag wachten.
http://www.helpcenteritg.be/NL/hiv-soa-testen.htmlHet risico op HIV is in ieder geval vrij laag.
Anoniem27 december 2015 om 17:07Dank u Tandor !!!!
Bedankt dat je u tijd erin heb gestoken om naar mijn ingewikkelde verhaal te luisteren. Ik zal de test nemen want ik heb nu afspraak op 26januari voor de Hiv test waarschijnlijk is het die van 6weken want een week voor de kerstvakantie had ik me getest en had niks dus hebben we een afspraak gemaakt op 26januari.Echt nogmaals Dank u!
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2015 om 17:23Graag gedaan.
Reageren
Als er nog vragen zijn zie ik ze wel verschijnen. Laat even weten als je de test hebt gehad. Succes !Anoniem27 december 2015 om 17:36Oke !
Ik hoop dat ik het negatief word. Want er zal geen hoop zijn om nog verder te leven. Het zal een geheim zijn want niemand van me familie zou het weten en ik ga da ook niet vertellen want ze zullen het niet accepteren. En zo zal mijn dood stil komen. Ben nog nooit zo bang geweest in mijn leven.
Ik reken niet op mijn familie in het geval dat het zo ver gaat komen. (Hopelijk is er een organisatie die zulke mensen kan helpen)
ReagerenAnoniem27 december 2015 om 17:36Ps ik lees dat ze het slwchte nieuws via telefoon kreeg? Ik ken mensen met hiv en op soa poli, ze geven positief hiv resultaat nooit telefonisch.
Betreffende je kans. Als ze hiv heeft is er een kans, bij vaginaal contact lager dan 0,1% volgens mij.
ReagerenAnoniem27 december 2015 om 18:15Was een fout mijn excuus.
Reageren
Ze zeide tegen haar dat er een verschrikkelijke slecht nieuw is en dat ze nie alleen mocht komen ze was verplicht om ouders mee te pakken.John (moderator)
27 december 2015 om 18:32Eerst maar eens even de tweede test afwachten. Het moet nog blijken of het zo is. De eerste test was in ieder geval negatief. Dat is in ieder geval een goed uitgangspunt.
ReagerenKep27 december 2015 om 19:31Hi,
Ik denk dat je aan het feit kan vasthouden dat de kans bij vaginaal erg laag is, je een eerste negatieve uitslag hebt.(is dit combi/duo test geweest?) Heel veel sterkte ieder geval.
Ps als ze een recente infectie heeft, zijn de witte bloedlichamen niet laag. Die zouden juist sky high zijn.(het lichaam tracht het virus te verslaan, zonder succes jammer genoeg) pas na vele jaren/lange periode zijn de witte bloedlichamen pas erg laag. Ik blijf het dus een vreemd verhaal van die meid vinden.
ReagerenAnoniem27 december 2015 om 20:29Vind het ook..
Reageren
Jullie zeggen dat de kans laag is dat ik aan Hiv besmet kan zijn. Maar laatste 2dagen ik begin soms jeuk te krijgen… En door dat raak ik meer in paniek.Anoniem27 december 2015 om 20:31De jeuk is over heel mijn lichaam… Geen extreem jeuk maar tis gwn vervelend.
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2015 om 20:32Dat is niet zo vreemd. Hoe meer stress je hebt hoe meer dingen die je opvallen, waarvan je eerst niet eens in de gaten had dat ze er waren.
ReagerenAnoniem28 december 2015 om 09:44Dank u Dokter !!!!
Reageren