Zoeken Vraag het forum

Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bezorgd..!!!!!!!!

Heb 2x sex gehad met een meisje die Hiv positief is. De eerste keer was best wel kort zelf geen 5min na een maand en paar weken hadden we ook sex zonder condoom. Daarna niks meer en week later kom ze achter dat ze Hiv heeft. 4dagen later maakte ik afspraak bij de dokter voor Soa maar vooral HIV test ik had niks. Alles was inorde…. Maar de dokter zei we kunnen dat niet nu niet 100% zien dus kom 26januari 2016 trg. IK BEN ZO BANG ! Kan iemand me helpen

26 reacties
    Reageren
    Kep

Hi,

Heb je alleen vaginale seks gehad of ook anaal.aangezien je aangeeft dat ze HIV heeft is er nu wel sprake van hoger risico. Hoe lang is ze positief (als ze pas net hiv positief geworden is is haar viral load mogelijk wel hoog)en weet ze het zeker? (Kan namelijk zijn dat ze vals positief is namelijk of is dat nagekeken?) Als je alleen vaginale seks gehad hebt, ze niet ongesteld was en je geen bloed gezien hebt(en je geen wondje aan je penis hebt) is de kans groot dat je niet besmet bent. Hoe lang geleden is het? Met de huidige 4th gen testen (zogenoemde combi/duo testen) kun je met 4 a 5 weken al een betrouwbare uitslag krijgen.(nog niet helemaal 100%) en als test negatief is dan doe je bv na 8weken nog een sneltest (bij 8weken is de btrouwbaarheid nog weer beter) en als die ook negatief is nog een keer met 3 maanden zodat als hij negatief is je het echt kunt afsluiten.
    Voor gewone soa test is 2 weken na risico contact aan te raden doir incubatie. Voor syfilis en hiv is uitsluitsel pas officieel na 3 maanden te geven.

Maar als je alleen vaginale seks gehad hebt is de kans (als ze niet ongesteld is, er geen bloed aanwezig was en je geen wond hebt gehad aan je penis) onder de 0,1%. Maar ik kan je geen zekerheid geven. ik zou dus direct met 4 a 5 weken test doen.(combi test want die kan eerder hiv zien in je bloed)

Heel veel sterkte.

Reageren
    Anoniem

We hebben alleen vaginal gedaan ze had me wel gepijpt tijdens. Maar ze was niet ongesteld en had ook geen uitslag. Heb zelf ook geen bloed gezien en heb zelf ook geen woondjes. De dokter zei dat ze 100% Possief was. Maar dat ze wel net besmet is want de dokter zei dat er nog niet veel bloed in haar bloed aanwezig was omdat ze snel erbij. Ben heel erg bang!!!!!

Reageren
    Anoniem

Correctie( dat het niet veel in haar bloed was )

Reageren
    John (moderator)

Dat is toch wel een beetje vreemde opmerking van de dokter……

Mag ik vragen hoe oud je bent en hou oud het meisje is?

Reageren
    Anoniem

Bijde zijn we 18. Volgende jaar worden we 19. Dit is wat ze zegt via sms ” Ze zeiden da da daarom nog nie veel is in me bloed want ik ben er snel bij” en ik vroeg of ze aan de dokter vroeg of ze net besmet was en ze zei ja dat ze net besmet was.

Reageren
    John (moderator)

[quote] Ze zeiden da da daarom nog nie veel is in me bloed want ik ben er snel bij” en ik vroeg of ze aan de dokter vroeg of ze net besmet was en ze zei ja dat ze net besmet was.[/quote] Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier zo mijn twijfels over heb

Heeft ze ook gezegd welke medicijnen ze allemaal gebruikt? Vraag er eens naar…

Reageren
    Anoniem

Voor dat we sex hadden deed ze test en de dokter zag dat ze weinig wittecellen had in haar bloed. En geen soas of andere dingen Maar ongeveer een maand later niet meer dan dat krijgde ze een telefoon dat ze hiv had. Maar in die maand hadden we dan 2x sex gehad met 2weken tussen tijd of meer Het was vaginal en ze was niet ongesteld en had geen uitslag van andere dingen. En 1week voor de kerstvakantie wist ze dat ze Hiv heeft maar ze zijn bezig met onderzoek en aan het kijken welke medicijn dat ze moet beginnen nemen. Nu momenteel neem ze NIKS van medicatie.

Reageren
    John (moderator)

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiervan denken moet. Ik vind het maar een vreemd verhaal.
    Als ze 100% positief was bevonden op HIV wordt er in de regel onmiddellijk een HAART behandeling gestart met 3 verschillende medicijnen. Daar is geen verder lang onderzoek voor nodig om te kijken naar welke middelen dan nodig zouden zijn.

Het HIV-virus valt het immuunsysteem aan door CD4+ T-lymfocyten (CD4-cellen) te vernietigen. Dit type witte bloedcellen is cruciaal om infecties te bestrijden. Wanneer het immuunsysteem wordt afgebroken wordt het lichaam vatbaar voor levensbedreigende aandoeningen, zoals infecties of kanker. Dit herstelt NIET binnen een maand.

Reageren
    Anoniem

Vind het ook raar. Ze stuur me net dat ze 2keer test had gedaan voor soas. En dat we sex hadden voor elke test… Voor de eerste test hadden we dus sex. En daarna had ze test gedaan maar ze had niks… Beetje later hadden we nog eens sex… Dan had ze weer test gedaan en zagen ze dat ze weinige wittebloedcelle had. Maar weken later krijgde ze dan die slechte nieuws via telefoon dat ze hiv had… Zoals je zegt normaal moet je dan een harde behandeling krijgen en medicatie beginnen te nemen maar ze neem nog steeds geen medicatie volgens haar moet ze nog wachten.

Reageren
    Anoniem

Helemaal met Tandor eens. Vreemd verhaal. Ten eerste als ze net besmet is, zullen de witte bloedlichaampjed juist pieken niet laag zijn. Laag worden zal pas na lange tijd kunnen zijn. Daarnaast als ze echt positief is beginnen ze direct met virusremmers. Kan het zijn dat ze je of bang probeert te maken? Of zelf bang is en jee reactie aan het testen is?

Reageren
    Anoniem

Dus volgens jouw is bij het verminderen van wittebloedcellen is wanneer je na een lange periode besmet bent…
    Ze maak me niet bang ze is besmet. En ik ben bang. Ik vertellen jullie wat ze me zegt over haar situatie nu. Belangrijkste van al is ik wil gwn weten hoeveel % ik de kans op loop om hiv te krijgen na 2x sex te hebben met haar.

Reageren
    Anoniem

Ze heeft weinig wittebloedcellen en ze is besmet. Dat is alles wat ik weet. En heb met haar 2keer sex gehad ze had me ook gepijpt tijdens sex. Maar ze had geen uitslag en ik ook ni. Zolang dat ik weet zijn onze bloeden niet in contact gekomen. Ale ben daar zeker van.

Reageren
    John (moderator)

Hoelang precies geleden is het laatste contact geweest?
    Ik welke regio van België woon je?

Reageren
    Anoniem

Een maand geleden was onze laatste keer 28/11/2015. Ik ben van Gent.

Reageren
Reageer op: Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.