- Jongen212 april 2026 om 02:50
Test gaf alleen een streepje bij de C en dat is dus negatief. Via soapoli website besteld en er stond 99% betrouwbaar. Is dit voldoende om zeker te zijn dat ik geen hiv heb?
5 reactiesReagerenAnoniem2 april 2026 om 07:12Het is handig om je dat af te vragen vóór je een test koopt.
Ik weet niet hoe en wanneer je de test hebt gedaan, dus er valt weinig te zeggen over de betrouwbaarheid.
ReagerenJ212 april 2026 om 07:31Nou, er staat 99% betrouwbaar. Soapoli is ook een betrouwbare website. Vinger prik ging goed. Heb ook afspraak bij de GGD staan maar dat is alleen urine test volgensmij
ReagerenAnoniem2 april 2026 om 08:14Een urinetest is niet om hiv vast te stellen maar voor bacteriële infecties zoals gonorroe en chlamydia.
Precies wat ik zei: je geeft geen informatie over het risico, over wanneer dat was en wanneer je de test hebt gedaan, en alle informatie er omheen. Over de betrouwbaarheid van een test is dan heel weinig te zeggen.
Over het algemeen ben ik niet heel erg enthousiast over dit soort tests. De reden is dat een test waarbij bloed wordt afgenomen uit de elleboogplooi en dat wordt onderzocht in een lab, gewoon meer betrouwbaar is. Dat komt door het type test dat wordt uitgevoerd. De zelf-tests zijn zeker niet zinloos, maar bij een reëel risico op hiv, zou ik daar alleen niet op vertrouwen. Vandaar dat ook de informatie erom van belang is om mee te wegen.
ReagerenJongen215 april 2026 om 04:14Ik heb het afgelopen jaar meerdere keren orale seks gehad, gevend en nemend. Een keer anaal met condoom in mij. De kans op hiv is dus nagenoeg 0. Heb ook geen sperma in mijn mond gehad. Ook al zou dat wel zijn gebeurd, ik floss en poets goed. Zelftest was van soapoli. Moest een vingerprik doen, 4 druppels vloeistof erin en 15 minuten wachten. Ik vraag bij de GGD wel of het handig is om ook bloed te laten prikken in de elleboogplooi.
ReagerenAnoniem6 april 2026 om 07:42Wat jij beschrijft is geen risico voor hiv (-> Ik heb het afgelopen jaar meerdere keren orale seks gehad, gevend en nemend. Een keer anaal met condoom in mij.)
Wel risico voor andere soa zoals gonorroe en chlamydia.
Reageren