Zoeken Vraag het forum

Besmetting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Aly

Ik heb vandaag boodschappen gedaan in een heel drukke winkel. Ik heb aan allerlei artikelen gezeten en een winkelkarretje voortgeduwd. Ik heb niet zelf afgerekend. Nu heb ik het idee dat ik bij het uitlopen van de winkel gedachteloos mijn hand in mijn broek en onderbroek heb gestoken. Kun je op deze manier, dus met vieze handen (met bijv bloed van iemand anders) je vagina aanraken, hiv. oplopen?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hallo Aly, volgens mij is dit niet de eerste keer dat je hierover een vraag stelt hier, is het wel?! Vergelijkbare, totaal irreële scenario’s zijn hier de laatste weken al voorbij gekomen. Elke keer met een andere naam erbij, maar wat betreft de gedetailleerde beschrijving van het verzonnen scenario en het taalgebruik duidelijk afkomstig van dezelfde persoon.

De beschrijving van de gebeurtenis komt op me over als een verzonnen script. Niet alleen kan je zo geen hiv krijgen, en volgens mij weet je dat ook wel.

Maar gedachtenloos je hand in je onderbroek steken? Zie je dat nou echt gebeuren?

Reageren
    Aly

Ik kan je verzekeren dat ik niet iemand ben doe aldoor kennelijk in jouw ogen dezelfde vragen stelt. Ik heb hier 1 keer een vraag eerder gesteld, maar dat is zeker al een jaar geleden. Ik maakte me hier wel angstig over en vond het niet irreëel, ik dacht je kan toch wat aan je handen hebben gekregen. Je weet tenslotte nooit wat of wie je tegenkomt en wat je aan je handen hebt.
    Vervelend dat iemand vervelende berichten plaatst, maar wat in iemands anders ogen irreëel is, is voor een ander heel beangstigend.

Reageren
    Anoniem

Maar zeg nou zelf, als je de supermarkt uitloopt, dan steek je toch niet gedachtenloos je hand in je onderbroek?

Je scenario is echt irreëel.

Reageren
    Anoniem

En als je in een supermarkt bent, zitten de producten en de winkelwagentjes dan helemaal onder het bloed?

Reageren
    Aly

Nee ik hoop van niet. Ik heb veel last van dwang gedachten en dit scenario (dat ik ongemerkt mijn hand in mijn onderbroek steek is er een van). Ik hoop mijzelf gerust te stellen, dat als ik dit per ongeluk toch doe dat ik er niet over in hoef te zitten omdat het het hoe dan ook geen kwaad kan. Dan wordt het nl. makkelijker om het gewoon te laten gaan. Daar was ik dus naar op zoek met mijn vraag

Reageren
    Anoniem

Aha, nu kom je bij het echte probleem. En dat probleem kan je aanpakken: je hebt last van dwanggedachten.

Zo zie je maar dat hetgeen je schrijft geen reëel scenario is. Ik had daar dus toch gelijk in.

Zoek hulp voor die dwanggedachten, want het kan anders een heel eigen leven gaan leiden, en dat is niet prettig en niet nodig.

Reageren
    Aly

Ik krijg gelukkig hulp, want ik kamp hier al mijn hele leven mee. Heel naar idd.
    Ik wilde alleen zeker weten dat als ik het per ongeluk toch deed ik er geen hiv van krijg. Vandaar mijn vraag

Reageren
Reageer op: Besmetting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.