Zoeken Vraag het forum

Oplopen hiv door pedicure

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem17

Hi! Even een vraag maar de arts kan mij niet geruststellen. Ik ben 1 maand geleden geweest voor een pedicure. Ze hebben toen mijn ingegroeide nagel weggehaald met een soort tool. Ik heb niet gezien dat ze het had schoongemaakt(gaf ze wel aan, maar je weet het nooit).
    Erna heb ik een weekje last van diaree gehad, duizeligheid en vermoeidheid.
    Mijn kinderen hebben nu last van diaree. Ik maak mij heel erg zorgen
    Om hiv. Zou het kunnenv

11 reacties
    Reageren
    Anoniem17

Ik wilde ook doorgeven dat het aan het blieden was. De zijkant van mijn nagel na verwijdering.

Reageren
    Anoniem

Ik begrijpt je hele vraag niet… je hebt al een arts geraadpleegd maar die vertrouw je niet? Dus ga je maar op een anoniem forum vragen stellen?

En wat heeft de diarree van jouw kinderen ermee te maken?

Zo krijg je natuurlijk geen hiv. En om eerlijk te zijn denk ik dat je dat zelf ook wel weet, maar dat je eerder last hebt van ongegronde angsten, zou dat kunnen?

Reageren
    Anoniem17

Ik heb de arts gevraagd maar ze gaf geen concreet antworpd. Ik vraag via dit forum
    Voor duidelijkheid want ik heb naar mijn mening geen antwoorf gekregen. Ik was rustig op het antword van de arts van het forum.

Reageren
    Anoniem-A

Hallo Anoniem17,

Hier op het forum zijn geen artsen aanwezig. Wel vaak genoeg komt er iemand langs met een soort van medisch achtergrond

Reageren
    John (moderator)

Zo krijg je echt geen HIV. En de instrumenten van een pedicure worden altijd ontsmet. Diarree duizeligheid en vermoeidheid hebben niks met HIV te maken maar met een virus dat diarree veroorzaakt, daarom hebben je kinderen dat nu ook.

Reageren
    Anoniem17

Wat als het niet ontsmet was? Daar maak ik me dus zorgen om. Je weet het eigenlijk nooit.. het was bij de chinese pedi het is daar niet zo heel netjes vgm.

Reageren
    Anoniem

Waarom ga je naar een pedicure waar het niet zo heel netjes is?

Reageren
    John (moderator)

Als het niet ontsmet was is de kans op HIV uiterst klein. Maar dan had er wel vers bloed aan het gereedschap moeten zitten
    Andere infecties kunnen dan natuurlijk wel.

Reageren
    Anoniem17

Ik was de eerste klant voor de dag zei de mevrouw.

Pas toen ze begonnen had ik door dat het niet zo netjes was.

Reageren
    Anoniem17

Hi!
    Hopelijk is dit niet vervelend. Maar is het virus ook heel gevoelig buiten?
    Dus dan het het niet overleeft na enkele minuten?

Reageren
    John (moderator)

Klopt

Reageren
Reageer op: Oplopen hiv door pedicure
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.