Zoeken Vraag het forum

Kans op hiv door gepijpt te worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Michael

Angst. Niet echte klachten ervaren maar gewoon angst.

Werd ook niet gevraagd of ik klachten had of ziek was. Telefoon gesprek was meer.

U wild graag afspraak maken (ja ik wil graag hiv test) waarom wilt u een hiv test? ( ik ben gepijpt zonder condoom) en welke handelingen nog meer? En heeft u klachten? ( alleen gepijpt geweest zonder condoom meer is er niet gebeurd, heb ook geen bloed of iets gezien op me penis en had zover ik weet geen wondjes en ervaar op moment geen klachten) oke ja we kunnen u wel testen op chlamidia en gonneroe, maar voor Hiv test komt u eigenlijk niet in aanmerking omdat u zoals we het noemen laag risico gelopen heeft. Kans op hiv door gepijpt worden is uitermate klein dat we alleen bij orale sex geen hiv testen. Als u dat wilt verwijzen we u naar uw huisarts maar als die het verhaal hoort zoals u verteld en er is niks meer gebeurd dan u nu verteld acht ik de kans zeer groot dat die u ook niet op hiv zal laten testen vanwege het verwaarloosbare risico dat er gelopen is.

Jan

Ik heb mij na orale seks op 6 weken laten testen op hiv ag/ab vanuit de huisarts en deze was negatief. Heb me vandaag weer laten testen na 12 weken, omdat ik de laatste 2 weken minder speeksel mond heb en droge neus heb. Is het mogelijk dat het resultaat veranderd?

Reageren
    Anoniem

Totaal overbodig om die tweede test te doen. Zes weken is voldoende.

Ik mag hopen dat je niet elke keer als je een droge mond en droge neus hebt, een hiv test gaat doen?!

Wel eens gehoord van het winterseizoen, en dat dat droger is waardoor je slijmvliezen droger kunnen aanvoelen?

Reageren
    Jan

Ja, het zit echt in mijn hoofd, ik probeer het los te laten, maar dan lees je ergens weer over dat het mogelijk daardoor komt.

Dus als ik het goed begrijp is het dat als bij de eerste test al geen antigene en antistoffen gevonden worden. Dat deze later niet zich nog kunnen ontwikkelen?

Reageren
    John (moderator)

Bij een test wordt er op antigeen en antistof getest. als je test vanaf 6 weken is dat voldende dat gaat daarna niet meer veranderen

Reageren
    Jan

Oke oke, ik had even gekeken op het microbiologie website gekeken naar waar onderzoek wordt gedaan en daarbij staat antifstoffen tegen hiv 1/2 en viraal antigeen p24. Dus dan moet ik er gewoon vanuitgaan dat het allemaal goedkomt?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor

Reageren
    Jan

Dankjewel voor je antwoord en geruststelling. Zoiets is moeilijk los te laten

Reageren
    Jan

Ik heb vandaag resultaat gekregen van een test op 11 weken en 6 dagen. Hiv ag/ab negatief. Ik kan het nu loslaten toch en hoeft niet echt te wachten tot 3 maanden?

Reageren
    John (moderator)

Geen HIV dus!

Reageren
    Anoniem

Ik zou een hertest doen morgen.

Reageren
    John (moderator)

Die is in principre niet nodig. Maar als je je er zelf beter door voelt doe hem dan

Reageren
    Jan

Bedoel met de vraag dat 3 maanden 12 weken is toch, want op internet staat dat 3 maanden 13 weken ofzoiets is?

Reageren
    John (moderator)

12 weken is 3 maanden

Reageren
    Michael

Allemaal niet relevant want zulke tests zijn al bij zes weken betrouwbaar.

Reageren
Reageer op: Kans op hiv door gepijpt te worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.