Hallo,
Ik heb enkele maanden geleden ( februari) een contact gehad waarvan ik denk dat het een risico kon inhouden Maar ik heb toen niet getest omdat ze me hebben aangeraden dat dit niet nuttig was.
Nu heb ik vandaag in de loop van de dag opeens koorts en erge spierpijn. Ook doet mijn hoofd pijn.
Is er een kans dat dit de conversie griep zou zijn? Ik vraag het hier omdat ik het niet duidelijk vindt wanneer dit normaal plaats vind.
Nee dat kan dus niet. En conversiegriep komt doorgaans binnen eerst 2-4 weken na het contact
ok bedankt voor de snelle en duidelijke info!
online was het wat onduidelijk ivm er staat dat de klachten tussen 1 en de 15 jaar kunnen ontstaan en dan pas praten ze over conversiegriep. Daarom dat ik het eens vraag.
Nog even ter controle, voor syfilis is dit ook al te laat he?
Dit zou normaal ook geweest zijn plus alle vlekken en dergelijke?
HIV en Syfilis zijn toch echt twee heel verschillende dingen met ook heel verschillend symptomen
Ja weet ik. Maar bij syfilis heb je ook griep verschijnselen. Daarom dat ik het nog even ter controle vraag of het ook van dat zou kunnen komen ofniet. Daar er ook na besmetting en die specifieke symptomen ook maar enkele weken zitten.
Er is maar en manier om daar dan 100% zekerheid over te krijgen: Laten testen dus
Dus je bent over de syfilis niet zeker.
Okay bedankt. Ik laat me zsm testen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Syfilis kent verschillende stadia en bij ieder stadium horen andere klachten. Maar syfilis begint met een zweer
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/syfilis
Ik heb al een afspraak gemaakt bij de dokter voor morgen.
Nu ik vroeg me af als je geen symptomen hebt dat je dan ook gewoon positief test?
Als je een infectie hebt test je positief
Ok bedankt.
Nog een laatste vraag voor ik jullie gerust laat met mijn vragen.
Als er huiduitslag zou komen, hoelang blijft deze meestal zichtbaar?
Huiduitslag treedt op in de secundaire fase.
"Tussen 6 en 12 weken (en soms tot 12 maanden) na het contact treden de verschijnselen van secundaire syfilis op. Treponema kan dan in vrijwel alle organen worden aangetroffen. Ook de slijmvlieslaesies in deze periode zijn infectieus. " Ik kan niet zeggen hoe lang dat dan aanwezig blijft
Ah okay.
De schrik zit er nu toch terug zwaar in.
Had het kunnen laten varen nadat ze hier mij gerust stelden dat dit eigenlijk niet ging kunnen.
Nuja morgen sowieso terug testen voor het zekerste.
Bedankt!
Ik heb vandaag de uitslagen gehad van hiv en syfilis, dit is via de huisarts gedaan en een labo heeft ze getest.
Ze waren negatief, dus dit wilt zeggen dat ik totaal clean ben he? Geen hertesten meer enzo?
Chlamydia en gonorroe waren 3 weken na het risico contact getest via pcr in de urine buis.