Zoeken Vraag het forum

Hiv test 4de generatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb mij laten testen 25 dagen na onveilig contact, dit was negatief, ga me nu laten hertesten na zes weken.

Ik are test na 25 dagen even betrouwbaar als na vier weken of maken die paar dagen een te groot verschil?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die paar dagen zullen niet zo heel veel verschil maken

Reageren
    Anoniem

Dus die test is voor 95 % betrouwbaar? En hoeveel procent van de mensen ontwikkeld seroconversie symptomen?

Ik lees daar verschillende dingen over zoals 80 tot 90 % en andere bronnen zeggen 50 tot 70 ??

Reageren
    Anoniem

Wat wil je met die percentages doen?

Hiv is geen kansberekening.

En als je het dan weet, dat het 82% is of 83%, wat dan?

Dat soort percentages zijn wetenschappelijk van belang, maar zeggen niets over een individuele casus.

Reageren
    Anoniem

Dat weet ik natuurlijk ook wel en daarom laat ik me testen zoals voorgeschreven, op 4, 6 en 12 weken.

We zoeken hier uiteindelijk allemaal gewoon wat geruststelling, je kan ook gewoon niets schrijven als je niet antwoord op de vragen,

Een 2 % kans of een 50 % zegt individueel natuurlijk niet zo veel maar kan een geruststelling zijn voor mensen die last hebben van hypochondrie of stress in de tijd dat ze moeten wachten op het resultaat.

Reageren
    John (moderator)

Bijna 90% van de mensen krijgen een conversiegriep

Reageren
Reageer op: Hiv test 4de generatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.