Zoeken Vraag het forum

Condoom gescheurt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bang

Heb een vraagje
    Heb 3 weken geleden onveilig contact gehad met een man
    Waarbij ik de gever was maa de condoom is gescheurt en kwam en enkele minute achter
    Hij nam altijd prep in maar is er mee gestopt ivm een relatie
    Er is geen bloed bij gekomen of klaar gekomen
    Hoe groot is de kant op hiv

7 reacties
    Reageren
    Bang

Ik voel me voor de rest prima geen klachten alleen soms als ik er aandenk dan voel ik ineens wat klachten maar kan het temaken hebben met angst

Reageren
    Anoniem

Als jij de actieve partner was, dan is het risico om zo hiv te krijgen niet zo heel erg groot.

Ik zou desondanks na 6 weken wel een test doen op hiv en andere soa. Just to be sure.

Reageren
    Bang

Ja was idd de geven en de condoom scheurde en kwam er mischien 4 minute later achter was ook gelijk gestop ben niet klaar gekomen

hij liet zich ook testen om de 6 maanden en hij wist zeker dat die geen hiv heeft omdat hij altijd normaal gesproken prep gebruikt en was er 3/4 maanden geleden mee gestopt

Reageren
    Anoniem

Als je stopt met het gebruik van Prep, dan heb je geen zekerheid meer dat je geen hiv krijgt of hebt.

Hoe dan ook: als insertieve partner is het risico op hiv klein. Wat ik zei: laat je testen over 6 weken.

Reageren
    John (moderator)

Er is een kleine kans op HIV

Reageren
    John (moderator)

“hij liet zich ook testen om de 6 maanden en hij wist zeker dat die geen hiv heeft omdat hij altijd normaal gesproken prep gebruikt en was er 3/4 maanden geleden mee gestopt”
    PreP werkt alleen maar als je het neemt. Dus dat hij 3-4 maanden geleden nog PreP nam heeft totaal geen enkele betekenis, en om de 6 maanden testen is geen enkele garantie. Je kunt je vandaag laten testen en morgen HIV oplopen, Dan heb je wel een negatieve test maar toch HIV. En als mannen PreP gebruiken is dat omdat ze toch wisselende contacten hebben.
    En nee ik schrijf dit niet om je bang te maken, want de kans was klein schreef ik al, maar probeer vooral wel realistisch te blijven

Reageren
    Bang

Hartstikke bedankt voor jullie snel reactie

Reageren
Reageer op: Condoom gescheurt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.