- Bang2 november 2022 om 13:33
Heb een vraagje
Heb 3 weken geleden onveilig contact gehad met een man
Waarbij ik de gever was maa de condoom is gescheurt en kwam en enkele minute achter
Hij nam altijd prep in maar is er mee gestopt ivm een relatie
Er is geen bloed bij gekomen of klaar gekomen
Hoe groot is de kant op hiv7 reactiesReagerenBang2 november 2022 om 13:35Ik voel me voor de rest prima geen klachten alleen soms als ik er aandenk dan voel ik ineens wat klachten maar kan het temaken hebben met angst
ReagerenAnoniem2 november 2022 om 13:37Als jij de actieve partner was, dan is het risico om zo hiv te krijgen niet zo heel erg groot.
Ik zou desondanks na 6 weken wel een test doen op hiv en andere soa. Just to be sure.
ReagerenBang2 november 2022 om 14:03Ja was idd de geven en de condoom scheurde en kwam er mischien 4 minute later achter was ook gelijk gestop ben niet klaar gekomen
hij liet zich ook testen om de 6 maanden en hij wist zeker dat die geen hiv heeft omdat hij altijd normaal gesproken prep gebruikt en was er 3/4 maanden geleden mee gestopt
ReagerenAnoniem2 november 2022 om 15:00Als je stopt met het gebruik van Prep, dan heb je geen zekerheid meer dat je geen hiv krijgt of hebt.
Hoe dan ook: als insertieve partner is het risico op hiv klein. Wat ik zei: laat je testen over 6 weken.
ReagerenJohn (moderator)
2 november 2022 om 19:16Er is een kleine kans op HIV
ReagerenJohn (moderator)
2 november 2022 om 19:22“hij liet zich ook testen om de 6 maanden en hij wist zeker dat die geen hiv heeft omdat hij altijd normaal gesproken prep gebruikt en was er 3/4 maanden geleden mee gestopt”
Reageren
PreP werkt alleen maar als je het neemt. Dus dat hij 3-4 maanden geleden nog PreP nam heeft totaal geen enkele betekenis, en om de 6 maanden testen is geen enkele garantie. Je kunt je vandaag laten testen en morgen HIV oplopen, Dan heb je wel een negatieve test maar toch HIV. En als mannen PreP gebruiken is dat omdat ze toch wisselende contacten hebben.
En nee ik schrijf dit niet om je bang te maken, want de kans was klein schreef ik al, maar probeer vooral wel realistisch te blijvenBang4 november 2022 om 14:58Hartstikke bedankt voor jullie snel reactie
Reageren