- maris2 september 2022 om 11:35
Gisteren kwam een vriend op bezoek en hoewel het helemaal niet de bedoeling was zijn we gaan zoenen en heb ik hem gepijpt waarbij hij zonder waarschuwing in mijn mond is klaargekomen. Is dat nu wel of niet een risico op hiv?
2 reactiesReagerenAnoniem2 september 2022 om 12:13Ja dat is wel een risico. Geen heel groot risico, maar wel een risico.
Speeksel vormt in principe een goede barriere tegen hiv, maar er zijn tal van bijkomende factoren die het risico vergroten of verkleinen. B.v.: heb je (snel) doorgeslikt of niet, heb je wondjes in je mond of niet, etc.
Eigenlijk is er niet heel goed een antwoord te geven op de vraag in welke mate jij concreet een risico hebt gelopen. Over zes weken een hiv test doen geeft uitsluitsel.
Reagerenmaris2 september 2022 om 14:30Ik heb niet doorgeslikt en mond is helemaal gezond. Ik lees ook wel dat tegenwoordig men het erover eens is dat pijpen geen risico voor hiv is en dat de meeste vrouwen daar geen condoom bij gebruiken. Dan zou een test toch niet nodig zijn?
Reageren