- Bloodkissed6 november 2021 om 20:05
Beste ,
Ikzelf hiv positief , enkele weken voor ik bewust was hiervan (diagnose kreeg) had ik een wondje aan m’n duim (velletje afgeraspt aan nagel) en hier beetje zichtbaar bloed had.
M’n nichtje zat toen bij me en had dit ook gezien, zoals elk kind veel te lief wou ze helpen en gaf ze voor ik het besefte hierdoor een kusje op die plek.
Hoe groot is het risico dat het virus zo haar bestemt?
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 november 2021 om 20:21Zo krijgt ze geen HIV infectie
ReagerenAnoniem6 november 2021 om 20:42Er is toch contaxt met bloed? Via bloedcontaxt krijg je toxh hiv
ReagerenBloodkissed6 november 2021 om 20:45M’n hiv dokter die men behandeling in de garage houd die zegt ook dat ik geen zorgen moet hebben. Tenzij ze zelf een wondje had in haar mond.
Reageren
Maar blijf er ongerust overJohn (moderator)
6 november 2021 om 20:49Maar niet in de mond. En dan gaat het ook nog over bloed/bloed contact. Dus beiden moeten dan een bloedende wond hebben. Speeksel vormt een goede barrière tegen het virus. Daarom is kans bij orale seks ook minimaal
ReagerenBloodkisses6 november 2021 om 21:25Ze had wel paar weken later rood/paars vlekjes op haar armen , buik en benen.
Dacht aan hiv uitslag (zelf had ik dat ook maar anders toch als de uitslag bij haar)
ReagerenJohn (moderator)
6 november 2021 om 21:30Ze krijgt zo geen HIV hoor
ReagerenAnoniem6 november 2021 om 22:08Dus als ik het goed begrijp, beide personen moeten open wondje hebben om zo hiv te krijgen. Stel dat persoon A met hiv en zijn bloed komt op persoon B en hij heeft n open wondje, krijgt hij zo hiv of is er nog altijd geen risico?
ReagerenJohn (moderator)
6 november 2021 om 22:13Dan kan er een risico zijn
ReagerenBloodkiss6 november 2021 om 23:01Dan is er dus wel kans ?
Reageren
Heb wel geen wondjes gezien aan haar maar bonJohn (moderator)
6 november 2021 om 23:06Niet dus. Denk je nou echt dat het kind een bloedende wond in haar mondje gaat zonder dat iemand dat had opgemerkt? En jij had dus ook geen bloedende wond. Maar een oppervlakkig wondje
ReagerenBloodkiss7 november 2021 om 00:40Er was wel een wondje waar vers bloed zat. Tussen nagel en vel van duim (niet dat het lopend bloed was dat het langs men vinger vloeide).
ReagerenJohn (moderator)
7 november 2021 om 01:13Dat is niet wat bedoeld wordt met een bloedende wond
ReagerenBloodkiss7 november 2021 om 20:32Moet dus echt hard bloedende wonden zijn bij beide?
ReagerenJohn (moderator)
7 november 2021 om 20:43klopt
Reageren