Zoeken Vraag het forum

HIV toiletbezoek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik weet dat deze soort vragen veelgesteld lijken en toch wou ik het nog eens zelf vragen voor mijn gemoedsrust.

Een aantal weken terug liet ik mijn sleutels in een openbaar toilet vallen en die moest ik er wel uitvissen. Ik heb natuurlijk mijn handen achteraf gewassen maar ik begon er achteraf over na te denken of ik zo iets oplopen kan zoals HIV. Wanneer bijvoorbeeld iemand in het toilet gemenstrueerd zou hebben en ik heb last van gescheurde nagelriemen.

Danku voor het antwoord!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo krijg je geen HIV

Reageren
    Anoniem

Ok bedankt! 1 aanvullende vraag:
    Is dit omdat gescheurde nagelriemen (beetje rood/licht bloedend) geen toegangsweg zijn voor HIV infectie of omdat eventueel aanraking met menstrueel bloed in een toilet geen of niet voldoende actief virus zou bezitten om infectie te veroorzaken?

Alvast bedankt

Reageren
    John (moderator)

Via die nagelriemen krijg je geen hiv infectie.

Reageren
    Anoniem

Zelfs niet als ze gebloed hebben en rood zien?

Reageren
    John (moderator)

Nee ook dan niet

Reageren
Reageer op: HIV toiletbezoek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.