- Anoniem6 april 2020 om 11:15
Hallo.
ik las ergens dat een hiv besmetting kan zorgen voor zweren op de geslachtsdelen. Zijn deze zweren vergelijkbaar met herpes; gevulde blaasjes met veel pijn?
12 reactiesReagerenAnoniem6 april 2020 om 19:25John (moderator)
6 april 2020 om 19:39Nee dat ziet er dan anders uit
ReagerenAnoniem6 april 2020 om 19:45Hoe ziet dat eruit?
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2020 om 19:46als zweren. Niet als blaasjes
ReagerenAnoniem6 april 2020 om 19:48beetje zoals bij sifilis? Gaat dit gepaard met pijn?
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2020 om 19:49Ja ze zijn pijnlijk.
Reageren
Als je denkt een HIV infectie opgelopen te kunnen hebben, moet je niet lang rondvragen maar een test laten doen. Alleen een test kan zekerheid gevenAnoniem6 april 2020 om 19:53Ik heb geen reële kans opgelopen volgens de huisarts en volgens de psycholoog is het onverstandig om te testen. Heb een angststoornis waardoor ik eigenlijk constant zoek naar ‘symptomen’. En wanneer ik dan een rood vlekje spot of iets dergelijks schiet ik in de stress. Vandaar dat ik informatie kwam inwinnen.
Reageren
Als ik het goed begrijp gaat het dan om kraterachtige moeilijk geneesbare wonden die veel pijn doen?John (moderator)
6 april 2020 om 20:07Een HIV infectie gaat bijna altijd gepaard met een conversiegriep in de eerste 2-6 weken , die ongeveer 1 week duurt met hoge ( boven 39 graden) koorts. Daarna hoeven er helemaal geen andere symptomen te zijn. Als dat wel het geval is, zijn er altijd meerdere symptomen gelijktijdig aanwezig. Bij zweren, zijn er dan ook opgezette lymfeklieren op meerdere plaatsen in het lichaam.
Reageren
Ik weet niet welk risico je denkt gelopen te hebben , maar als de huisarts aangeeft dat er geen kans is gelopen, moet je je daar eigenlijk niet mee bezig houdenAnoniem6 april 2020 om 20:11Dankuwel voor uw geduld. Even ter bevestiging, klopt de beschrijving van de zweren die ik gaf? Ik ben al een stuk gerust gestelder. Mijn huisarts gaf dat inderdaad aan en de ggd wil mij er niet eens op testen. Ik ben op zoek naar symptomen en kom er nogmaals achter dat dit totaal niet aansluit.
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2020 om 20:12Zweren van HIV zijn open en pijnlijk
ReagerenAnoniem6 april 2020 om 20:15Open en pijnlijk dus. Dat van een kratervorm klopt niet?
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2020 om 20:26Ze kunnen ook een kratervorm hebben
Reageren