Zoeken Vraag het forum

Kans op hiv?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marina

Wie kan mij helpen,Kan ik hiv krijgen van minder dan een minuut onbeschermd anal sex waarvan veel voorvocht aanwezig was? Hij is niet klaargekomen in mij.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die kans is erg klein

Reageren
    Joost.

Hoi. ik ben een man, en onlangs ben ik gevingerd door een andere man die waarschijnlijk een paar druppels voorvocht op zijn vingers had. hij heeft mij anaal gevingerd. heb ik nu kans op hiv, of is dat verwaarloosbaar. lees verschillende berichten m.b.t. het buitenmilieu dat hiv dan snel verdwijnt. . (de man in kwestie trok eerst zich zelf af, en toen vingerde hij mij. en de man is niet klaargekomen).

tevens waren het geen natte vingers. maar heb een vermoeden dat er voorvocht op zat toen de vinger bij mij anaal naar binnen ging.

joost.

Reageren
    John (moderator)

Dekans om zo HIV te krijgen is erg klein

Reageren
    Joost.

is het verstandig om mij te laten testen? aangezien u zegt dat de kans erg klein is daarop.

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik niet voor je kan beantwoorden. Die beslissing zul je zelf moeten nemen. Maar zoals ik al schreef is de kans erg klein

Reageren
    Joost.

Dan heb ik nog wel een vraag voor u. de manier die ik beschreef is in theorie dus wel overdraagbaar voor HIV (enkele druppel voorvocht, eerst in buitenlucht en daarna zijn vinger in mijn anus) ??

tevens snap ik dat u moet zeggen dat er een kans is..

zou ik nu symptomen van de infectie kunnen krijgen? voel me niet ziek o.i.d / symptomen zijn niet aanwezig.

Reageren
    John (moderator)

Voorvocht kan het virus bevatten. Bij anaal verkeer kunnen er wonden ontstaan. Dan is de kans op besmetting in principe wel aanwezig. Eventuele symptomen ontstaan in de regel tussen 2-6 weken. Het meest voorkomende is de conversiegriep. Dat is een ca 7 dagen durend griepgevoel met hoge koorts zonder verdere verkoudheidsverschijnselen. Maar de kans is klein, en dan moet de andere persoon dan ook nog HIV hebben

Reageren
    Joost.

en als u die kans in cijfers kan uitdrukken, is dat 1op10 of is dat groter?

Reageren
    John (moderator)

Veel groter 1:100.000

Reageren
Reageer op: Kans op hiv?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.