Home / Hiv & Aids / Vraagje
Hallo
Iemand had het al gevraagd volgens mij. Ik zit met het volgende.
Afgelopen weekend met een ex sex gehad. Het klaarkomen was best snel. Echter zag ik ook geen sperma in het putje van de condoom. Ik zag geen scheur ik rolde het uit en gooide het meteen weg.
Nu mijn vraag.
A. Merk je als een condoom scheurt?
B. Als het niet is gescheurd, waar is dan het sperma gebleven?
C. Op soaAids gaven ze me aan zelfs met een klein scheur, wat niet voor te stellen is, zal de Hiv virus niet zwemmen naar dat gaatje en jou besmetten. Dan moet het gaatje precies bij de uitgang van je penis zitten en groter dan een microgaatje zijn.
Dus klopt het dat het voor de gevende partij dan bijna geen risico is?
Groet.
Hoi Johan,
Klopt wat SOA AIDS Nederland jou als informatie geeft, de kans op besmetting is nihil, na 3 maanden testen op hiv als je zekerheid wil. Kun je gelijk alle soa's meenemen. Ik laat mij om de 6 maanden testen op alle soa's, heb geen relatie, en wisselende sexpartners. 1 is er al 10 jaar mijn vaste sexpartner, wij vertrouwen elkaar. Iedere 6 maanden zit je wel safe, heb dat geinformeerd bij SOA-kliniek Den Haag, Niet teveel stressen, krijg je weer andere kwaaltjes van toch, succes. Hoi
Dus eigenlijk geen risico op Hiv?
Volgens mij was 4 weken al voldoende voor een test.
Iemand gaf ook aan dat bij een scheur in een condoom, dat echt wel moet zien dan hangt het helemaal los?
Vraag me af als dat putje niet gevuld is met sperma, wil dat dan gelijk zeggen dat het condoom gescheurd was?
John? Of Raymond?
Hey John eens een vraagje,
kan het zijn dat uw lichaam pas na 20 weken voldoende antistoffen heeft gemaakt en dat dan pas in het bloed te zien is dat je HIV+ bent?
Ik vroeg me dit af aangezien ik een risico contact heb gehad. Ik heb wel wat klachten gehad maar heb me op 16 weken na het contact laten testen en was negatief.
Ik was opgelucht maar aangezien mijn klachten de 4 weken daarop niet zijn verminderd en ik nu last begin te krijgen van een keelontsteking, gezwollen klieren, hoofdpijn en extra huiduitslag op lichaam. Weet ik het niet zo goed meer...
Hier in België wordt geadviseerd om op 6 weken en op 3 maand ( 90 dagen) te laten testen. Ik heb me op 112 dagen laten testen en was negatief dus opzich zou ik me geen zorgen meer moeten maken, maar nu ik deze klachten heb. Vooral de keel/mond ontsteking baard me zorgen aangezien ik hiervoor nooit last heb van gehad. ik heb eingenlijke alle "hiv" klachten die ze opsommen bij acute fase, maar heb geen koorts..
Heb geen risico meer genomen dus heb geen seks, prik accidenten enzo mag worden uitgesloten.
Nee. Het lichaam begint bij 2 weken al antistoffen te maken
De klachten worden niet door HIV veroorzaakt
Maar die antistoffen kunnen enkel uitgesteld worden als je Pep neem? Klopt dit?
En dan als laatste vraagje. Een trillend ooglid door wat zou dat veroorzaakt kunnen worden?
Heb er al een paar dagen last van maar weet niet door wat het getriggerd zou kunnen worden.
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!
Dan zou je een vals negatieve test kunnen krijgen. Maar het zijn niet de antistoffen die worden uitgesteld.
Een geïrriteerde zenuw is meestal de oorzaak
Bedankt voor de info!
Met betrekking tot het trillend ooglid. Gaan de klachten vanzelf weg of best langs de HA gaan?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!