Voor alle mensen in angst

Dit wil ik toch even delen.

Ik heb maanden gedacht dat ik hiv had, had alle symptonen volgens google. 2 weken na een onveilig foutje werd ik ziek, en daarna volgde alle klachten, chronisch hoesten, diaree, noem maar op. Dan ga je googlen en word je gek. Ik was heel angstig en durfde niet eens te testen zo erg dat het was. Na een tijd werd ik er zo deprie van dat ik het toch maar ben gaan doen. En het was gelukkig negatief.

Wat ik dus eigelijk wil zeggen, symptonen zeggen niks en google is 1 grote hypochondrische voedingscentrum. Het maakt niet uit welke klacht je intypt met her woord hiv erachter, je krijgt altijd een site, die weer een verband beweert gevonden hebben.

Gewoon laten testen, bespaard je veel stress. Ik heb spijt dat ik t niet meteen had gedaan, vanaf t moment dat een test nauwkeurig is natuurlijk (3 maanden)

Reageren

Hoeveel tijd na uw accidentje heb je u laten testen?
    Ik heb me al 4 keer laten testen maar steeds ervaar ik nieuwe klachten...
    Heb me op 6,8,13 en 16 weken erna laten testen. was negatief.
    Maar aangezien ik steeds dingen ervaar na de laatste test zoals extreme droge huid ( vooral rode jeukende huid op rug, borst en buik alsook op armen), ontstoken amandelen,hoofdpijn, slikklachten, nachtzweten, rode en jeukende hoofdhuid, pikkende mond en tong, wit beslag op tong en het ergst van al de dikke lymfeklieren in hals, weet ik niet of ik de testen moet geloven. Wil me wel opnieuw laten testen, maar aangezien ik mooie plannen heb in de toekomst die in het water vallen moest ik ineens positief testen, stel ik het steeds uit... Heb er wel schrik voor dat het nu wel positief zou zijn de uitslag terwijl ik me niet meer heb blootgesteld aan een risico...

Reageren

Ik heb me na meer als een half jaar laten testen, maar miss komen alle symptonen omdat je helemaal strak van de stress staat

Reageren

ja dat kan, ik ga me binnen 3 weken laten testen dan zijn we 25 weken na het risico contact...

Reageren

Waarom zou je dan nog laten testen? Je hebt geen HIV! Die angst gaat niet weg met testen want dat heb je al gedaan. Je moet naar een psycholoog gaan

Reageren

John, ik wil het zeker een plaats geven. Heb het al meermaals gedaan. Maar elke keer als het bijna weg is dan krijg ik weer dingens dat ik nooit ervoor had. Dat doet me altijd weer vragen stellen van hoe komt het toch dat ik dit nu heb. Ik zou nog 1 laatste test op 25/26 weken willen doen. Als deze negatief is dan ben ik zeker dat de klachten niets let hiv te maken hebben. Maar hoe hard ik ook denk dat de test negatief is omdat ik me al 4 keer heb laten testen, toch blijft er in mijn achterhoofd zittten van wat als ze positief moest zijn?

Ik weet dat dit allemaal angstsyntomen zijn maar kan het nu nog niet echt een plaats geven. Misschien binnen 4 weken wel.

Heb momenteel veel last van keelpijn, gezwollen klieren in hals en nek. Jeukende rode huid op handen, armen, benen, buik en romp alsook op de hoofdhuid en in het gezicht. Pijn aan de amandelen ( zien rood en wit beslag erop ) weet niet wat het zou kunnen zijn.

Reageren

"Maar hoe hard ik ook denk dat de test negatief is omdat ik me al 4 keer heb laten testen, toch blijft er in mijn achterhoofd zitten van wat als ze positief moest zijn?" Em precies dit probleem en deze gedachten zul je ook hebben na 25/26 weken.... je hebt een angststoornis ontwikkeld, en die gaat met testen niet weg

Reageren

Ja dat kan wel. Heb gewoon die gedachte omdat ik maar symptomen en klachten blijf ervaren die ik ervoor nooit had. En aangezien ze pas na de laatste test op 16 weken echt zijn beginnen door te komen, twijfel ik. Of hebben mijn klachten niets met hiv te maken?

Reageren

je klachten hebben met HIV helemaal niets te maken. Het zal door angst en stress zijn

Reageren

Oke dus ik heb deze klachten door de  stress en angst. Kan je dan sneller ziek worden als je stress hebt?

Reageren

Aze, ja dat kan zeket, door stress gaat je weerstand ook achteruit, omdat je lichaam meer bezig is met jou doodsangst. Wat john zegt, misschidn hulp zoeken werkt wel, type is bij google hypochondrie in, kijk eens of je dat herkent

Reageren

bedankt Bert! Ga toch blij zijn als ik me binnen 3 weken kan aan testen. Dan zijn we meer als 6 maand verder en dan kan ik het afsluiten.

de ontstekingen in de keel, mond en amandelen baren me gewoon zorgen. Samen met de huiduitslag over lichaam en de gezwollen klieren...

Reageren

maar normaal gezien zou ik me niet meer moeten laten testen op hiv aangezien ik me na 3 maand heb laten testen en deze was negatief.
    Maar eerder moeten laten behandelen voor mijn angst john?

Reageren

Ik zou eens met een psycholoog gaan praten over je angst ipv een nieuwe test te doen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Voor alle mensen in angst

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe