- An18 november 2018 om 14:08
Hallo ik heb altijd wel last gehad van ontstoken tandvlees en heb iemand gepijpt die ik niet goed ken en niet weet of hij of zei iets heeft. Ik heb geen sperma in me mond gehad maar ben wel bang dat ik HIV heb.
Mijn vraag is: ”Kan je via orale seks hiv krijgen (als hij/zij dat heeft) en is de kans met ontstoken tandvlees groter.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 november 2018 om 00:51Er is wel een kleine kans…. Waarom onbeschermde orale seks als je weet dat je ontstoken tandvlees hebt? De ander kan hier ook een infectie door krijgen
ReagerenAnoniem19 november 2018 om 21:44Hoe weet je of je tandvleesontsteking hebt? Is het enkel met poetsen dat het bloed? Stel dat het niet bloed? Heb je het dan niet?
ReagerenAnoniem19 november 2018 om 21:47Daarnaast nog iets. Er is een studie gedaan naar Hiv en orale sex. De studie is niet geslaagd omdat er geen 1 geval van besmetting was. Geen 1. Vandaar konden ze niet zeggen of tandvleesontsteking etc effect op orale sex had.
Nog iets:
People do not get hiv from oral sex. Saliva inactivates the virus. Adults only get HIV from unprotected vaginal or anal sex or sharing of IV drug needles. This was never a risk and your umpteen negatives tests should prove that, You’ve wasted a lot of time and money worrying about this and my suggestion is to move on.
Vanuit Engelse medische experts.
Dus Tandor ik begrijp het even niet meer.
ReagerenJohn (moderator)
20 november 2018 om 01:28Je weet dus niet eens of je tandvleesontsteking hebt….. heleboel paniek voor nik dus. als je tandvleesontsteking heb t, is dat vooral behoorlijk pijnlijk en heb je daar constant last van, en niet alleen met tandenpoetsen.
Reageren
Het risico bij orale seks is erg klein, behalve als er bloedende wonden in de mond aanwezig zijnAn20 november 2018 om 19:48hallo
die anoniem ben ik niet, ik ben bij de tandarts geweest had een klein plekje op me gehemeelte en eigenlijk geen tandvleesonsteking kan dat plekje hiv hebben overgedragen. Of hoef ik me geen zorgen te maken
ReagerenJohn (moderator)
20 november 2018 om 23:41Zo krijg je geen HIV
Reageren