- Acce27 juli 2018 om 22:54
Hi,
Ik heb rond 12 juni sex gehad met een vrouw ( zonder condom voor pak em beet 5 a 10 seconden) en heb dus een paar vragen
1) ik heb onlangs op 20 juli een test gedaan bij de ggd ( bloed afname ) en daaruit bleek dat het absoluut negatief was. Hoe betrouwbaar is dit resultaat en welke generatie test gebruikt de ggd?
2) Heb vlak na het prikken ( waarin ik overigens in die periode azitromycine en ceftriaxon heb gehad, wat achteraf niet nodig bleek geen chlamydia en gonnoroe gevonden ) me wel energieloos gevoeld en wat last van zweet aanvallen. Wel diarree maar dat zou van de antibiotica kunnen komen? Ik vraag me dus af of die klachten gerelateerd kunnen zijn aan antibiotica en het heel erg drukmaken / stressen om een eventuele besmetting met hiv
3) overigens leken al mijn symptomen op de dag van testen op gonorroe en ben ik ook daarvoor behandeld dit bleek het achteraf niet te zijn maar werd beschreven als een andere niet specifieke bacteriële infectie, wat houd dit in?
Ik maak me dus nog zorgen om de betrouwbaarheid van de test en mijn klachten vlak na de test en antibiotica, alvast bedankt voor een antwoord
Acce
27 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 juli 2018 om 01:011. De testen zijn betrouwbaar en de GGD gebruikt de laatst beschikbare testen. Op dit moment is dat d 4de generatie combitest.
Reageren
2. Je hebt geen HIV dus kunnen de klachten daar ook niet vandaan komen.
3. Dit had je dus bij de GGD moeten vragen, wat ze daar specifiek mee bedoeldenAcce28 juli 2018 om 10:39Dus ook na ongeveer 5.5 weken ?
ReagerenJohn (moderator)
28 juli 2018 om 11:41Ja hoor.
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2018 om 09:47Dat is de richtlijn van de WHO die van toepassing van alle landen van de wereld, omdat er niet in alle landen dezelfde testen worden gebruikt. In W-Europa is dat wel zo. Met de laatst beschikbare testen kan vanaf 4 weken betrouwbaar worden getest
ReagerenAcce29 juli 2018 om 10:06Oké hartstikke bedankt, lucht behoorlijk op.
Reagerenvraagje Tandor29 juli 2018 om 12:05Hi Tandor,
Ik moet mij in Frankrijk laten testen, weet je toevallig of zij ook de 4de generatie hanteren?
Reageren
Op mijn recept (die ik naar lab) moet meenemen staat HIV type 1 en 2. Het is voor mij nu 5 weken geleden ik wacht nog een weekje voor de zekerheidJohn (moderator)
29 juli 2018 om 12:37Ook daar zullen de laatste testen worden gebruikt
ReagerenAcce31 juli 2018 om 15:38Hi Tandor,
Lees op verschillende sites dat “muscle aches” een van de symptomen is. Nou heb ik de laatste dagen wat pijnlijke spieren als ik er aan voel , ik had na 5.5 week negatief. Wat bedoelen ze met muscle aches bij hiv?
ReagerenAcce31 juli 2018 om 15:52Geen idee of m’n kleine klachtjes te maken hebben met stress hierover
ReagerenJohn (moderator)
1 augustus 2018 om 01:18dat is nooit een los optredend verschijnsel. je hebt geen HIV want je had een negatieve test
ReagerenAcce3 augustus 2018 om 17:19Hi Tandor, vraag me overigens wel af hoe de huiduitslag er uit ziet bij een hiv besmetting,. Heb nu een paar kleine vlekjes op m’n torso. Maar ben overigens wel op reis in het buitenland en wissel vaak van bed en kamer. Ben dezelfde persoon als die dit topic geopend heeft
ReagerenAcce3 augustus 2018 om 19:46Tevens is de laatste kans op besmetting alweer 7.5 week geleden. Dit zou te laat zijn voor eventuele symptomen?
ReagerenJohn (moderator)
4 augustus 2018 om 01:17Dat zou inderdaad te laat zijn
Reageren