Zoeken Vraag het forum

Test na ongeveer 5.5 week

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Acce

Hi,

Ik heb rond 12 juni sex gehad met een vrouw ( zonder condom voor pak em beet 5 a 10 seconden) en heb dus een paar vragen

1) ik heb onlangs op 20 juli een test gedaan bij de ggd ( bloed afname ) en daaruit bleek dat het absoluut negatief was. Hoe betrouwbaar is dit resultaat en welke generatie test gebruikt de ggd?

2) Heb vlak na het prikken ( waarin ik overigens in die periode azitromycine en ceftriaxon heb gehad, wat achteraf niet nodig bleek geen chlamydia en gonnoroe gevonden ) me wel energieloos gevoeld en wat last van zweet aanvallen. Wel diarree maar dat zou van de antibiotica kunnen komen? Ik vraag me dus af of die klachten gerelateerd kunnen zijn aan antibiotica en het heel erg drukmaken / stressen om een eventuele besmetting met hiv

3) overigens leken al mijn symptomen op de dag van testen op gonorroe en ben ik ook daarvoor behandeld dit bleek het achteraf niet te zijn maar werd beschreven als een andere niet specifieke bacteriële infectie, wat houd dit in?

Ik maak me dus nog zorgen om de betrouwbaarheid van de test en mijn klachten vlak na de test en antibiotica, alvast bedankt voor een antwoord

Acce

27 reacties
    Reageren
    John (moderator)

1. De testen zijn betrouwbaar en de GGD gebruikt de laatst beschikbare testen. Op dit moment is dat d 4de generatie combitest.
    2. Je hebt geen HIV dus kunnen de klachten daar ook niet vandaan komen.
    3. Dit had je dus bij de GGD moeten vragen, wat ze daar specifiek mee bedoelden

Reageren
    Acce

Dus ook na ongeveer 5.5 weken ?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor.

Reageren
    Acce

@tandor

Waarom geven ze bij de ggd dan 3 maanden aan?

Reageren
    John (moderator)

Dat is de richtlijn van de WHO die van toepassing van alle landen van de wereld, omdat er niet in alle landen dezelfde testen worden gebruikt. In W-Europa is dat wel zo. Met de laatst beschikbare testen kan vanaf 4 weken betrouwbaar worden getest

Reageren
    Acce

Oké hartstikke bedankt, lucht behoorlijk op.

Reageren
    vraagje Tandor

Hi Tandor,

Ik moet mij in Frankrijk laten testen, weet je toevallig of zij ook de 4de generatie hanteren?
    Op mijn recept (die ik naar lab) moet meenemen staat HIV type 1 en 2. Het is voor mij nu 5 weken geleden ik wacht nog een weekje voor de zekerheid

Reageren
    John (moderator)

Ook daar zullen de laatste testen worden gebruikt

Reageren
    Acce

Hi Tandor,

Lees op verschillende sites dat “muscle aches” een van de symptomen is. Nou heb ik de laatste dagen wat pijnlijke spieren als ik er aan voel , ik had na 5.5 week negatief. Wat bedoelen ze met muscle aches bij hiv?

Reageren
    Acce

Geen idee of m’n kleine klachtjes te maken hebben met stress hierover

Reageren
    John (moderator)

dat is nooit een los optredend verschijnsel. je hebt geen HIV want je had een negatieve test

Reageren
    Acce

Hi Tandor, vraag me overigens wel af hoe de huiduitslag er uit ziet bij een hiv besmetting,. Heb nu een paar kleine vlekjes op m’n torso. Maar ben overigens wel op reis in het buitenland en wissel vaak van bed en kamer.  Ben dezelfde persoon als die dit topic geopend heeft

Reageren
    Acce

Tevens is de laatste kans op besmetting alweer 7.5 week geleden. Dit zou te laat zijn voor eventuele symptomen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou inderdaad te laat zijn

Reageren
Reageer op: Test na ongeveer 5.5 week
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.