- Anoniem1235 januari 2017 om 12:06
op 4 weken had ik last van gezwollen klieren, koorts, uitslag op mijn rug en ook 2 nachten nat van het zweet wakker worden.
op 6 weken een bloedtest bij de HA laten doen en die kwam terug : negatief.
Hoe betrouwbaar is dat? Mochten die symptomen hiv gerelateerd zijn, zou de test die 2 weken erna dan zeker al positief tekenen?
30 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 januari 2017 om 13:44Als dat symptomen van een HIV infectie zouden zijn geweest, had je een positieve test moeten hebben.
ReagerenAnoniem1235 januari 2017 om 13:53Dus ik mag in die uitslag betrouwen of is een volgende test nog nodig? En zo ja, wanneer doe ik die dan het best?
ReagerenJohn (moderator)
5 januari 2017 om 14:06De testen zijn met 6 weken uiterst betrouwbaar en opnieuw testen is in principe niet nodig. Als je het voor je eigen gemoedsrust toch zou willen doen, dan op 12 weken.
ReagerenAnoniem1235 januari 2017 om 14:37Mijn symptomen op 4 weken maar wel negatieve test op 6 weken – hoe zou je dat procentueel kunnen uitdrukken naar betrouwbaarheid? is 3 maanden idem aan 12 weken? Ik had ook 6 maanden ergens gelezen?
Bedankt!!
ReagerenJohn (moderator)
5 januari 2017 om 15:14Het percentage is 99,8%.
12 weken is inderdaad de bekende 3 maanden.
3 maanden en 6 maanden stamt nog uit de tijd dat andere testen werden gebruikt. De huidige combitesten zijn bij 6 weken uiterst betrouwbaar.
ReagerenAnoniem1235 januari 2017 om 15:45John (moderator)
5 januari 2017 om 16:28Het percentage blijft hetzelfde hoor. 100% is eigenlijk niet haalbaar. Er blijft een kleine marge over.
ReagerenAnoniem1235 januari 2017 om 17:13Maar negatief op 6 weken is zeker geruststellend?
Reageren
Ik lees soms ook iets van een ander immuunsysteem of een verminderde of een net betere weerstand waardoor er ook vertekende resultaten kunnen zijn? Of is dat ook al achterhaald door de betere bloedanalyses en testen?John (moderator)
5 januari 2017 om 18:13De test met 6 weken is absoluut betrouwbaar.
het verhaal over de auto-immuun aandoening is dus de reden waarom er nooit 100% gehaald kunnen worden. Maar mensen die een dergelijke aandoeningen hebben, weten dat. Die zijn namelijk voortdurend ziek omdat het lichaam dan geen antistoffen aanmaakt.
ReagerenAnoniem7 januari 2017 om 22:32Hallo
ik wordt snel moe van een beetje rennen heeft dit met hiv te maken of komt het doordat ik de laatste tijd niet veel doe en een buikje heb gekregen ?
Is snel uitgeput zijn een symptoom van een acute hiv infectie ?
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2017 om 22:50dat is vooral een teken van een zeer slechte conditie..
Dat heeft toch niks met HIV te maken.
ReagerenAnoniem7 januari 2017 om 22:53Oke bedankt tandor voor u snelle reactie .
Ja helaas had ik het drie weken geleden zonder condoom gedaan met een meid en ze werd ook boos op mij toen ik zei of ze wat had en ze zij dat ze zich had getest nog voor bloed . Moet ik mij zelf nog zorgen maken ?
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2017 om 22:59Onveilige seks met “losse” contacten is natuurlijk altijd dom. Dat is gewoon vragen om problemen. Een risico op een soa is er natuurlijk altijd. Het risico op HIV acht is bijzonder klein.
ReagerenAnoniem7 januari 2017 om 23:04Ja klopt dus de kans op hiv is klein denkt u ?
Reageren