Zoeken Vraag het forum

Test 6 weken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem123

op 4 weken had ik last van gezwollen klieren, koorts, uitslag op mijn rug en ook 2 nachten nat van het zweet wakker worden.

op 6 weken een bloedtest bij de HA laten doen en die kwam terug :  negatief.

Hoe betrouwbaar is dat? Mochten die symptomen hiv gerelateerd zijn, zou de test die 2 weken erna dan zeker al positief tekenen?

30 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als dat symptomen van een HIV infectie zouden zijn geweest, had je een positieve test moeten hebben.

Reageren
    Anoniem123

Dus ik mag in die uitslag betrouwen of is een volgende test nog nodig? En zo ja, wanneer doe ik die dan het best?

Reageren
    John (moderator)

De testen zijn met 6 weken uiterst betrouwbaar en opnieuw testen is in principe niet nodig. Als je het voor je eigen gemoedsrust toch zou willen doen, dan op 12 weken.

Reageren
    Anoniem123

Mijn symptomen op 4 weken maar wel negatieve test op 6 weken – hoe zou je dat procentueel kunnen uitdrukken naar betrouwbaarheid? is 3 maanden idem aan 12 weken? Ik had ook 6 maanden ergens gelezen?

Bedankt!!

Reageren
    John (moderator)

Het percentage is 99,8%.

12 weken is inderdaad de bekende 3 maanden.

3 maanden en 6 maanden stamt nog uit de tijd dat andere testen werden gebruikt. De huidige combitesten zijn bij 6 weken uiterst betrouwbaar.

Reageren
    Anoniem123

Bedankt!

Dus 6 weken is ruim 99 procent en 12 weken 100 procent?

Reageren
    John (moderator)

Het percentage blijft hetzelfde hoor. 100% is eigenlijk niet haalbaar. Er blijft een kleine marge over.

Reageren
    Anoniem123

Maar negatief op 6 weken is zeker geruststellend?
    Ik lees soms ook iets van een ander immuunsysteem of een verminderde of een net betere weerstand waardoor er ook vertekende resultaten kunnen zijn? Of is dat ook al achterhaald door de betere bloedanalyses en testen?

Reageren
    John (moderator)

De test met 6 weken is absoluut betrouwbaar.

het verhaal over de auto-immuun aandoening is dus de reden waarom er nooit 100% gehaald kunnen worden. Maar mensen die een dergelijke aandoeningen hebben, weten dat.  Die zijn namelijk voortdurend ziek omdat het lichaam dan geen antistoffen aanmaakt.

Reageren
    Anoniem

Hallo

ik wordt snel moe van een beetje rennen heeft dit met hiv te maken of komt het doordat ik de laatste tijd niet veel doe en een buikje heb gekregen ?

Is snel uitgeput zijn een symptoom van een acute hiv infectie ?

Reageren
    John (moderator)

dat is vooral een teken van een zeer slechte conditie..

Dat heeft toch niks met HIV te maken.

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt tandor voor u snelle reactie .

Ja helaas had ik het drie weken geleden zonder condoom gedaan met een meid en ze werd ook boos op mij toen ik zei of ze wat had en ze zij dat ze zich had getest nog voor bloed . Moet ik mij zelf nog zorgen maken ?

Reageren
    John (moderator)

Onveilige seks met “losse” contacten is natuurlijk altijd dom. Dat is gewoon vragen om problemen. Een risico op een soa is er natuurlijk altijd. Het risico op HIV acht is bijzonder klein.

Reageren
    Anoniem

Ja klopt dus de kans op hiv is klein denkt u ?

Reageren
Reageer op: Test 6 weken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.