Zoeken Vraag het forum

3de test na 24 weken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag Tandor,

Ik heb een test laten doen bij de huisarts na 4w en nog één na 12w. Dan nog één op 24w in het ITG (Antwerpen). Alen negatief. maar ik heb klachten gehad.

Het begon met verhoogde temperatuur (rood zien) en zenuwpijn rug, armen en benen in de eerste maand. Ook paar keer druk op het hart en raar gevoel in het achterhoofd. Ik was toen ook heel angstig. Daarna trilling in linker been nabij een blauwe plek knie en later in voet die precies vanbinnen ontstoken was. Dit was na de tweede test. Na de derde test (6 maand) kreeg ik dermatitis in het gezicht (die is gelukkig nu weg) en vagere trillingen in het linkerbeen. Ik heb nogmaals (na 1 jaar) een gewoon bloedonderzoek gedaan bij de huisarts en alle waarden waren goed. Kunnen die klachten alsnog van een hiv infectie komen na 6 maand negatief. Is het ook mogelijk dat als je negatief test om iemand te besmetten ondertussen.

Grt

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

je kunt dan dus geen HIV hebben

Reageren
    anoniem

100% dus ondanks die nare klachten steeds. Ik las hier iets van type 2, zou dat in het ITG meegetest worden of kan het gewoon idd niet na 6 maand met mijn 3 testen? + kan je iemand besmetten als je zelf negatief test maar het bv nog te vroeg zou zijn.

Grt

Reageren
    John (moderator)

dat is mee getest. Je hebt geen HIV

Reageren
    Anoniem

Bedankt Tandor,

Ik hoop dat ik het nu eens kan loslaten (die angst blijft mij achtervolgen door de klachten).

Reageren
    John (moderator)

Ga hierover met een psycholoog praten……

Reageren
    anoniem

Ik begrijp jouw punt. Er zijn waarschijnlijk geen mensen die na 6maand zonder risico nog van negatief naar positief gaan dus mijn klachten hebben een nadere oorzaak.

Reageren
    John (moderator)

helemaal correct!

Reageren
    Tip

Je klachten komen door angst, Ik heb het zelfde, ben zelf al 5x getest, laatste was bij 7 en halve maand. Waarschijnlijk en moet je maar eens google dat is wel leuk heb je net zo als ik last van chronische stress door de angststoornis, door dit staat je lichaam altijd in de aanval. Het begint vaak bij de darmen met als laatst dat je immuunsysteem verzwakt raakt. Zelf heb ik ook al meerdere keren een onderzoekscentrum aan de lijn gehad voor mijn testen, die zijden dat hiv 1 en 2 samen worden getest dat is overal de standaard. Als je het inet los kan laten moet je echt net zoals mij naar de psycholoog, het werkt maar gaat wel langzaam. om in de avond en nacht mn lichaam extra tot rust de brengen luister ik voor het slapen en tijdens naar zeer rustige muziek en ik merk dat daardoor mede ook de klachten minder of rustiger worden. misschien heb je er wat aan!

Reageren
    anoniem

Dank voor de tip ik stel dit zeer op prijs en blijf hopen dat dit ooit goed komt. De klachten zijn niet vaag en dat nekt mij om de testen als definitief te nemen. Soms denk ik dat kan toch helemaal niet na 3 testen in 6 maand maar dan trekken de klachten weer op een infectie bij mij en partner. Ik moet mij overtuigen dat 6 maand voldoende is met de huidige testen en ja misschien naar de psycholoog.

Reageren
Reageer op: 3de test na 24 weken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.