- Anoniem9 juli 2018 om 15:45
Dag Tandor,
Ik heb een test laten doen bij de huisarts na 4w en nog één na 12w. Dan nog één op 24w in het ITG (Antwerpen). Alen negatief. maar ik heb klachten gehad.
Het begon met verhoogde temperatuur (rood zien) en zenuwpijn rug, armen en benen in de eerste maand. Ook paar keer druk op het hart en raar gevoel in het achterhoofd. Ik was toen ook heel angstig. Daarna trilling in linker been nabij een blauwe plek knie en later in voet die precies vanbinnen ontstoken was. Dit was na de tweede test. Na de derde test (6 maand) kreeg ik dermatitis in het gezicht (die is gelukkig nu weg) en vagere trillingen in het linkerbeen. Ik heb nogmaals (na 1 jaar) een gewoon bloedonderzoek gedaan bij de huisarts en alle waarden waren goed. Kunnen die klachten alsnog van een hiv infectie komen na 6 maand negatief. Is het ook mogelijk dat als je negatief test om iemand te besmetten ondertussen.
Grt
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 juli 2018 om 15:48je kunt dan dus geen HIV hebben
Reagerenanoniem9 juli 2018 om 15:52100% dus ondanks die nare klachten steeds. Ik las hier iets van type 2, zou dat in het ITG meegetest worden of kan het gewoon idd niet na 6 maand met mijn 3 testen? + kan je iemand besmetten als je zelf negatief test maar het bv nog te vroeg zou zijn.
Grt
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2018 om 16:10dat is mee getest. Je hebt geen HIV
ReagerenAnoniem9 juli 2018 om 16:13Bedankt Tandor,
Ik hoop dat ik het nu eens kan loslaten (die angst blijft mij achtervolgen door de klachten).
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2018 om 16:15Ga hierover met een psycholoog praten……
Reagerenanoniem9 juli 2018 om 16:20Ik begrijp jouw punt. Er zijn waarschijnlijk geen mensen die na 6maand zonder risico nog van negatief naar positief gaan dus mijn klachten hebben een nadere oorzaak.
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2018 om 16:33helemaal correct!
ReagerenTip10 juli 2018 om 19:17Je klachten komen door angst, Ik heb het zelfde, ben zelf al 5x getest, laatste was bij 7 en halve maand. Waarschijnlijk en moet je maar eens google dat is wel leuk heb je net zo als ik last van chronische stress door de angststoornis, door dit staat je lichaam altijd in de aanval. Het begint vaak bij de darmen met als laatst dat je immuunsysteem verzwakt raakt. Zelf heb ik ook al meerdere keren een onderzoekscentrum aan de lijn gehad voor mijn testen, die zijden dat hiv 1 en 2 samen worden getest dat is overal de standaard. Als je het inet los kan laten moet je echt net zoals mij naar de psycholoog, het werkt maar gaat wel langzaam. om in de avond en nacht mn lichaam extra tot rust de brengen luister ik voor het slapen en tijdens naar zeer rustige muziek en ik merk dat daardoor mede ook de klachten minder of rustiger worden. misschien heb je er wat aan!
Reagerenanoniem11 juli 2018 om 19:54Dank voor de tip ik stel dit zeer op prijs en blijf hopen dat dit ooit goed komt. De klachten zijn niet vaag en dat nekt mij om de testen als definitief te nemen. Soms denk ik dat kan toch helemaal niet na 3 testen in 6 maand maar dan trekken de klachten weer op een infectie bij mij en partner. Ik moet mij overtuigen dat 6 maand voldoende is met de huidige testen en ja misschien naar de psycholoog.
Reageren