- Anoniem17 maart 2018 om 15:26
Ik was met een man en we trokken ons allebei zelf af. Ik kwam te snel en probeerde nog uit te stellen maar dat mislukte. Mijn voorhuid bedekte eikel en sperma lag bovenop het tuitje van voorhuid. Hij gaf me een papieren zakdoekje uit een pakje om sperma op te vegen. Ik heb bij hem geen sperma en ook geen voorvocht gezien. Kan er hiv op het zakdoekje gezeten hebben omdat hij met zijn hand ook aan zijn penis gezeten heeft? En kan het dan via dat zakdoekje overgedragen worden?
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 maart 2018 om 15:59Zo kun je niet met HIV besmet raken
ReagerenAnoniem18 maart 2018 om 07:58En waarom niet, Tandor?
ReagerenKep18 maart 2018 om 10:01Omdat ten eerste hij hiv zou moeten hebben, tweede is dat hiv in bloed zit en niet in de huid, derde is dat als hiv in aanraking komt met zuurstof/lucht/water het vrijwel direct non actief is en dus niet besmettelijk.
Dus je hebt nul risico gelopen.
ReagerenKep18 maart 2018 om 10:03Ps hiv zit ook in voorvocht en spermacellen, maar in z’n kleine hoeveelheden dat het nog sneller non actief is bij het verlaten van het lichaam
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2018 om 10:41Helemaal eens met @Kep…
ReagerenAnoniem18 maart 2018 om 11:06Ok bedankt beiden. Voor mijn gevoel is bij mensen de angst voor hiv dusdanig groot dat je het idee krijgt dat het bijv over kan waaien. Dat ik sowieso spijt heb van deze ervaring die niet bij mij past zal ook meespelen.
ReagerenAnoniem22 maart 2018 om 22:05Ik voel na 3 weken nu wel een ietwat opgezette lymfeklier aan rechterkant van hals. Zal ik toch maar een test doen of ben ik onterecht ongerust? Ik vraag me dan af of hiv niet via mijn sperma overgebracht is ofzo.
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2018 om 22:16Een opgezette lymfeklier heeft toch niks met HIV te maken.
Reageren
Het is sowieso te vroeg om te testenAnoniem22 maart 2018 om 22:24Ik las dat dat een symptoom was. Ik durf eigenlijk geen sex te hebben met partner uit angst om door te geven. Ik heb negatief op chlamydia en gonoroe getest. Je kan bij 4 weken toch testen via soa poli online? Dat is bijna.
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2018 om 22:29Vanaf 4 weken zou kunnen
ReagerenAnoniem25 maart 2018 om 09:13Ik vraag me toch nog af of die ander hiv via zijn vingers waarmee hij zijn penis aangeraakt heeft hiv op het papieren zakdoekje heeft kunnen overbrengen en dat ik terwijl ik mijn sperma bovenop penis afveegde het overgebracht kan hebben via de binnenkant van mijn voorhuid bijvoorbeeld?
ReagerenJohn (moderator)
25 maart 2018 om 11:05Zo krijg je geen HIV
ReagerenAnoniem29 maart 2018 om 15:54Geeft de uitslag van een 4e generatie test bij 27/28 dagen voldoende zekerheid?
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2018 om 16:03Dat is een zeer betrouwbare test.
Reageren