Home / Hiv & Aids / Hiv?
Ik heb ruim twee weken geleden onbeschermde seks gehad met een man. Hij is in mij geweest (vaginaal) maar niet klaargekomen. Daarna heb ik hem gepijpt, hij kwam toen wel klaar, ik heb een paar druppels sperma in mijn mond gekregen maar niet doorgeslikt. Ik ken deze man helemaal niet goed. Sinds vandaag heb ik wat verhoging, ook heb ik een beetje keelpijn en ben ik verkouden. Is dit een conversiegriep? Ik ben heel bang.
Dit klinkt niet als Ars. Bij Ars ben je niet verkouden, is de keelpijn heel heftig en heb je echte koorts(redelijk hoog) en meestal in combinatie met typische huiduitslag. Het was natuurlijk niet slim van je om onbeschermde seks te hebben, maar dat snap je nu wel. Ik verwacht dat als je geen anale seks gehad hebt de kans op Hiv nihil is. Ook omdat er maar weinig hetero mannen in Nederland zijn met hiv en bij hetero's die besmet raken is dit meestal bij een vaste partner en veelal is er sprake van regelmatige anale seks. Dus voor hiv hoef jij je niet echt zorgen te maken, maar chlamydia. Gonorroe wel. Die bacteriën zijn erg besmettelijk en geven bij vrouwen vaak geen symptomen tot het te laat is.
Ik hoop inderdaad dat het geen Ars is, ben nu wel heel erg verkouden, maar temperatuur gisteravond nog opgemeten en geen koorts of verhoging. Voelde een beetje zo waarschijnlijk vanwege het lamlendig zijn van verkoudheid. Maar dit kan dus niks met Ars te maken hebben?
Ik ga morgen naar de huisarts voor een soa test.
Hi Soof, nee verkoudheid (volle neus en/of bijholten etc) heeft niets met Ars temaken. Bij Ars komt nooit hoesten en snot voor. Zoals aangegeven verwacht ik dat je geen hiv hebt (je hebt alleen vaginale seks gehad en misschien oraal, dus kans is überhaupt erg laag en het aantal hiv besmette mannen in Nederland is echt heel laag) andere soa kans is wel vrij groot. Als je onder de 30 bent vooral Chlamydia!
S6 met je test, maar voor hiv hoef je je geen grote zorgen te maken bij een eenmalige vaginale vrij partij
Hi Kep,
Bedankt voor je reactie. Ik ben alleen ook heel benauwd en heb een snelle hartslag. Niet omdat ik perse heel gestresst ben volgens mij. Zouden dat ook geen symptomen kunnen zijn van ars?
Ik ben vanmiddag naar de huisarts gegaan, soa test laten doen maar geen hiv test. Ik durfde er niet over te beginnen. Wel heb ik een recept meegekregen voor een pufje omdat ik volgens de huisarts bronchitis heb. Dus benauwd en hoesten + verstopte neus. Toen maakte ik me wel weer zorgen. Kan dit echt geen ars zijn? Ik heb geen koorts gehad.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!