Zoeken Vraag het forum

Hiv sneltest na 25 dagen en combo test op 6 weken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jesica

Ik ben een vrouw en heb vorige jaar sex gehad en het condoom is gescheurd maar hij kwam niet in mij klaar. Hij zei dat hij 100 % niks had maar na paar dagen voelde ik me gewoon niet lekker . 25 dagen daarna de ggd gebeld en op mij gerust te stellen mocht ik dezelfde dag komen voor een hiv sneltest en binnen een 30 mins kreeg ik de uitslag ‘ DIE WAS GELUKKIG NEGATIEF” .  De andere soa uitslagen kreeg ik 5 dagen daarna en die waren allemaal negatief. Heb 2 dagen beetje diaree gehad , nu heb ik laatst van mijn spieren en af/toe moe. Daarnaast heb ik bloedarmoede van 6,6.  Komt het dooe hic?Ik heb net bloed weer laten prikken , 6 weken is het vandaag en moet 2 dagen wachten. Dit wordt echt de langste dagen van mijn leven. Ik huil elke dag , mijn leven is echt afgelopen. Wat is een sneltest eigenlijk en had een sneltest al iets kunnen zien na 25 dagen?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De sneltest is bij 25 dagen toch al uiterst betrouwbaar. De klachten die je nu hebt hebben met HIV niets te maken.

Reageren
    Jesica

@Tandor Bedankt voor de reactie. Ik hoop op een negatief uitslag morgen of overmorgen want ik wil dit afsluiten. Sinds dat het gebeurd is heb ik geen rust meer en nergens zin meer in. Helemaal geen sex. !!!!

Reageren
    John (moderator)

Probeer je er maar niet zo druk over te maken. De kans op HIV was sowieso al heel erg klein

Reageren
    Jesica

@Tandor Ik heb net mijn uitslag ‘HIV COMBO TEST’ en die is GELUKKIG negatief Godzijdank . Al 6 weken leef ik in angst, stress, niet slapen , niet kunnen werken noem het maar op. Na 25 dagen had ik al een sneltest gedaan bij de GGD. Volgens de arts is het goed zo en ik ga zeker mijn best doen om het af te sluiten. Mijn klachten zijn dus ivm de bloedarmoerde. Nogmaals bedankt voor reactie.

Reageren
    John (moderator)

Heel snel vergeten dus en je leven weer oppakken !!!

Reageren
    Anoniempje

@Tandor

De 4e generatie tesg is na 4 weken uiterst betrouwbaar. Waarom hanteren de huisartsen dan nog steeds 3 maanden? Is de 4e generatie test na 4 weken wel zo betrouwbaar als ze doen voorkomen?

Reageren
    John (moderator)

Dat komt omdat er nog een protocol is van de WHO. Een algemene regeling die voor alle landen van de wereld van toepassingen is. Niet alle landen gebruiken dezelfde testen.

Reageren
    Anoniempje

Dus in NL is de 4e generatietest na 4 weken wel betrouwbaar? Sluit het dan ook definitief uit dat je geïnfecteerd bent met het virus of moet je later alsnog (her)testen?

Reageren
    John (moderator)

Die testen zijn bij 4 weken 98% betrouwbaar

Reageren
    Sally

Ik had sex met een man.  Hij heeft met zijn penis gewreven langs mijn natte schaamlippen.  Hij heeft mij ook gebeft.  De penetratie vond plaats met condoom.  Ik werd getest op hiv na 25 dagen.  Ik heb een gezwollen klier achter het oor, brandende jeuk, wisselende spierpijn. Wat is het risico op hiv?  

Reageren
    John (moderator)

Eigenlijk geen risico

Reageren
Reageer op: Hiv sneltest na 25 dagen en combo test op 6 weken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.