- Jesica25 januari 2017 om 09:06
Ik ben een vrouw en heb vorige jaar sex gehad en het condoom is gescheurd maar hij kwam niet in mij klaar. Hij zei dat hij 100 % niks had maar na paar dagen voelde ik me gewoon niet lekker . 25 dagen daarna de ggd gebeld en op mij gerust te stellen mocht ik dezelfde dag komen voor een hiv sneltest en binnen een 30 mins kreeg ik de uitslag ‘ DIE WAS GELUKKIG NEGATIEF” . De andere soa uitslagen kreeg ik 5 dagen daarna en die waren allemaal negatief. Heb 2 dagen beetje diaree gehad , nu heb ik laatst van mijn spieren en af/toe moe. Daarnaast heb ik bloedarmoede van 6,6. Komt het dooe hic?Ik heb net bloed weer laten prikken , 6 weken is het vandaag en moet 2 dagen wachten. Dit wordt echt de langste dagen van mijn leven. Ik huil elke dag , mijn leven is echt afgelopen. Wat is een sneltest eigenlijk en had een sneltest al iets kunnen zien na 25 dagen?
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 januari 2017 om 11:28De sneltest is bij 25 dagen toch al uiterst betrouwbaar. De klachten die je nu hebt hebben met HIV niets te maken.
ReagerenJesica25 januari 2017 om 17:43John (moderator)
25 januari 2017 om 17:53Probeer je er maar niet zo druk over te maken. De kans op HIV was sowieso al heel erg klein
ReagerenJesica26 januari 2017 om 11:22@Tandor Ik heb net mijn uitslag ‘HIV COMBO TEST’ en die is GELUKKIG negatief Godzijdank . Al 6 weken leef ik in angst, stress, niet slapen , niet kunnen werken noem het maar op. Na 25 dagen had ik al een sneltest gedaan bij de GGD. Volgens de arts is het goed zo en ik ga zeker mijn best doen om het af te sluiten. Mijn klachten zijn dus ivm de bloedarmoerde. Nogmaals bedankt voor reactie.
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2017 om 11:39Heel snel vergeten dus en je leven weer oppakken !!!
ReagerenAnoniempje19 september 2018 om 00:11John (moderator)
19 september 2018 om 20:46Dat komt omdat er nog een protocol is van de WHO. Een algemene regeling die voor alle landen van de wereld van toepassingen is. Niet alle landen gebruiken dezelfde testen.
ReagerenAnoniempje19 september 2018 om 21:54Dus in NL is de 4e generatietest na 4 weken wel betrouwbaar? Sluit het dan ook definitief uit dat je geïnfecteerd bent met het virus of moet je later alsnog (her)testen?
ReagerenJohn (moderator)
20 september 2018 om 01:05Die testen zijn bij 4 weken 98% betrouwbaar
ReagerenSally10 november 2020 om 13:48Ik had sex met een man. Hij heeft met zijn penis gewreven langs mijn natte schaamlippen. Hij heeft mij ook gebeft. De penetratie vond plaats met condoom. Ik werd getest op hiv na 25 dagen. Ik heb een gezwollen klier achter het oor, brandende jeuk, wisselende spierpijn. Wat is het risico op hiv?
ReagerenJohn (moderator)
10 november 2020 om 18:38Eigenlijk geen risico
Reageren