Zoeken Vraag het forum

herpes klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • aliah

goedemiddag,

meer dan een maand geleden heb ik te horen gekregen dat ik herpes genitalis heb. Echt heel erg vervelend, ik probeer het een beetje uit mijn hoofd te zetten. Waar ik nu alleen mee zit is dat het maar niet weg gaat. Ik heb het sinds circa 19 oktober, en het gaat maar niet weg. Er zijn wel veel minder bultjes, maar zo is het al 3/4 weken. ook zijn mijn schaamlippen nog steeds volledig opgezet en doet het pijn bij ontlasting. Wat moet ik doen? afwachten?

mvg Aliah

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Zou dan toch even naar de huisarts gaan. Normaal moet herpes na 2 tot 3 weken wel echt verminderd zijn.

Je kan het eventueel nog een weekje aanzien, maar dan moeten de blaasjes wel echt weg zijn en pijn zou je dan niet meer mogen hebben.

Wel kan het zijn dat je jezelf herbesmet, dus de ene blaasjes genezen, maar door b.v. gebruik van toiletpapier, washandje, handdoek, verspreid je het virus weer naar andere plekjes in de buurt.

Reageren
    aliah

bedankt voor de reactie.
    ik heb, toen ik net te horen kreeg dat ik herpes had, pillen gekregen. Deze heb ik genomen maar hierdoor is het niet weggegaan. kan het zijn dat het doordat het niet helemaal weg was gegaan toen, nog sterker terug gekomen zijn? wat je ook vaak ziet als je antibioticakuur niet afmaakt.

mvg aliah

Reageren
    aliah

en daarnaast no een vraag, kan je resistent worden voor dat antiviraal middel?

Reageren
Reageer op: herpes klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.