Zoeken Vraag het forum

Herpes blaasjes weg, maar nog klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hanne

Hallo,

Ik heb voor het eerst een heftige uitbraak gehad. Heb veel pijn gehad en goed ziek ervan geworden. Nu zijn de blaasjes helemaal weg, al een week, maar heb ik nog wel last van jeuk en een branderig gevoel bij het plassen. Is dit normaal na een primaire infectie?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is helaas normaal

Reageren
    Anoniem

Ik ben drie weken geleden vast gesteld met herpes (type 1 maar genitaal) Ik was er gelukkig op tijd bij en met een pillenkuur van vijf dagen was het voor mij al bij al te doen. Ik heb eigenlijk maar twee dagen pijn gehad waarbij ik moeilijk kon wandelen, niet kon fietsen en zitten. Na die twee á drie dagen was de grootste pijn voor mij voorbij. Het is mijn eerste uitbraak en geeft enorm veel stress en schaamte met zich mee. Ik ben blij dat dit profiel bestaat om erover te spreken. Nu dacht ik dat na zes dagen (na de laatste klachten en de pillenkuur) daar beneden alles in orde was en de eerste uitbraak verdwenen was, maar na de laatste klachten heb ik zeven dagen later enorme jeuk gehad en zijn er aan de opening van mijn vagina (al net binnen) twee verdikkingen te zien (soort van bobbels). Ik heb deze nu al twee dagen. Toen ik ze de eerste dag kreeg juikte deze enorm. Het was niet normaal. Ik ben de dag nadien meteen met medicatie gestart, nu twee dagen later zijn ze er nog steeds maar heb ik geen andere bobbels gekregen. Ze doen ook niet pijn en worden niet kleiner of groter. Mijn afscheiding is ook enorm toegenomen en stonk de eerste dag echt. De geur is nu beter maar nog steeds meer afscheiding.
    Zou het kunnen dat dit al een nieuwe uitbraak is of hangt het nog samen met de eerste? ik hoop van wel want wil niet zo kort op elkaar uitbraken hebben. In de “tussenperiode” had ik deze klachten niet.

Reageren
Reageer op: Herpes blaasjes weg, maar nog klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.