Zoeken Vraag het forum

Rode vlekjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Willem

Hoi,

Ik heb sinds vandaag rode vlekjes/pukkeltjes onder mijn voorhuid(zie foto). Dit is nu de 3e keer dat ik dit heb. Vorige keer naar de huis arts geweest getest op Herpes genitalis (met een wattenstaafje erop gedrukt en naar het lab gestuurd), en dat bleek het niet te zijn. Maar omdat het nu weer terug is begin ik toch weer te twijfelen. Verder doet het niet pijn of jeukt het. Wel is het gevoeliger.

In het verleden heb ik wel last gehad van meerdere gordelroos aanvallen. Wat uit eindelijk herpes2 was.

Nu is mijn vraag of mijn huisarts de test niet goed gedaan heeft en misschien toch Herpes genitalis kan zijn?

30 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het herpes genitalis zou zijn, dan zou het eigenlijk pijnlijk moeten zijn. Maar het lijken blaasjes.. dus kan ik het niet uitsluiten.
    Een schimmelinfectie zou ook nog kunnen. Testen op herpes heeft alleen maar zin als er blaasjes stuk zijn en er vocht op het wattenstaafje komt

Reageren
    Willem

Dank voor u bericht.

Ik heb laatste paar dagen wel veel ruwe wrijving gehad ivm seks. Kan het daar ook mee te maken hebben?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed kunnen

Reageren
    Willem

De blaasjes zijn nu wel wat groter geworden, en zit duidelijk vocht in. Nog steeds geen pijn het kriebelt alleen een heel klein beetje.

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk. Op basis van wat ik zie, kan ik herpes niet uitsluiten. Maar je zou dan eigenlijk meer klachten moeten hebben

Reageren
    Willem

Dank nogmaals voor het spoedig reageren. Ik zal morgen langs de huisarts gaan. Vragen voor een test op herpes en eventueel schimmelinfectie.

Reageren
    Willem

Ik ben langs de huisarts geweest. En heb een volledige soa onderzoek meteen gedaan. Ook op gist en herpes. Het blaasje ging direct stuk toen de huis arts met het wattenstaafje erop ging.

Verder heeft het geen pijn of jeuk meer veroorzaakt. Alleen als ik het aanraak is het een beetje gevoelig maar niet pijnlijk. En het ziet er nu zo uit. Zie foto. Voor nu heb ik er alleen sudo creme op gesmeerd.

Ik had de avond voor dat ik last kreeg vrij ruig gemastrubeert, en daarna zijn de klachten gekomen. Dat was de voorgaande keer ook zo. Dus zou het eventueel ook kunnen dat het een huid irritatie is?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker kunnen. Doe eens wat voorzichtiger met de “puddingbuks”

Reageren
    Willem

Haha, zal ik zeker doen voor de volgende keer..

Maar het proces waar het doorheen gaat is “normaal” voor een huidirritatie?

Reageren
    John (moderator)

Ja, maar dan wel rust geven!

Reageren
    Willem

Dank voor de second opinion.

Het prikkelt nu wel een beetje.. En ziet er nog steeds hetzelfde uit.

Reageren
    • Rick

Hoi Willem,

Ik kan uit ervaring zeggen dat de penis een ongelooflijk gevoelige huidplek is die lang nodig kan hebben om te herstellen als het geïrriteerd of beschadigd is dus het verbaast me dan ook niet dat je er nog last van hebt. Beste is om paar dagen helemaal niet te masturberen.

Reageren
    Willem

Ik heb sinds ik de blaasjes/irritantie heb opgelopen geen een keer gemasturbeert. Alleen zinkcreme op gesmeerd..

Reageren
    • Rick

Oké en hoe lang is dat precies geleden? Zijn de klachten wel verminderd of juist toegenomen of hetzelfde gebleven?

Reageren
Reageer op: Rode vlekjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.