Zoeken Vraag het forum

Prik gonnorroe

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • R.

Beste,
    Een vraagje over de prik die je krijgt voor gonnorroe te behandelen..is die vergelijkbaar met de prik die jr krijgt voor syfillis?
    Bedoel,wordt die op dezelfde manier geplaatst en is die even pijnlijk?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ja en als dat goed gedaan word is dat niet echt pijnlijk

Reageren
    R.

Er wordt dan verdoving bij gedaan waarschijnlijk..?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het zo niet weten

Reageren
    R.

Ok,dankuwel John!

Reageren
    Anoniem

Normaal wordt er geen verdoving bij gegeven. De prik is natuurlijk niet lekker, maar echt pijn doet het niet. Gewoon de andere kant op kijken, dan is het meer een schrikreactie dan pijn. En dan is het al weer voorbij.

Reageren
    R.

Ok,dankuwel!
    Bij de syfilis prik ervaarde ik dat de inenting heel traag weed ingespoten..is dat ook zo bij de gonnorroe prik?

Reageren
    Suus

Langzaam inspuiten is niet wreed hoor. Maar gewoon zoals het hoort…..

Snel een hoeveelheid vloeistof inspuiten is veel pijnlijker,omdat er dan veel te veel druk op één plek ontstaat

Reageren
    Anoniem

Even een andere vraag: waarom stel je al deze vragen? Als je angst hebt voor de injectie kan je dat beter bespreken met de behandelaar dan hier subjectieve antwoorden zoeken. Wat namelijk voor de een pijnlijk of angstig is, is dat voor de ander helemaal niet.

En inderdaad, langzaam inspuiten is veel minder gevoelig dan in één keer snel inspuiten.

Reageren
    R.

Omdat ik een afspraak heb voor een inenting&ik inderdaad matig wat angst heb voor naalden enzo..😔😔

Reageren
    Anoniem

Het is sowieso goed dat je die afspraak hebt gemaakt, en er ook gewoon naar toe gaat. Je wilt immers graag van de infectie af!

Ik heb zelf ook angst voor naalden en prikken (inenting, bloed prikken etc.). Daarom vroeg ik er ook naar. Wat altijd helpt bij mij is proberen jezelf zo veel mogelijk te ontspannen als je daar zit. Probeer jezelf zo zwaar als een zandzak te maken, en laat alles hangen. Wat ik ook altijd doe is direct als ik binnenkom zeggen dat ik er best wel bang voor ben. Vaak valt er dan al een last van mijn schouders. Bovendien kan de verpleegkundige of de arts dan direct de leiding van het gebeuren nemen, en voor je het weet is de prik gezet.

Praat met de verpleegkundige of de arts over het weer of de vakantie, en kijk de andere kant op. Ga niet zitten kijken naar de plek waar de prik gaat komen, want dan voel je hem gewoon aankomen. Ik draai mijn hoofd altijd weg, vertel een verhaal over hoe druk het is op mijn werk, en de prik is vaak al gezet voordat je er erg in hebt.

Reageren
    R.

Dankuwel voor je raad..ik ga je advies zeker opvolgen.
    Hopelijk gaat het snel voorbij, zowel de inenting als de infectie!😉

Reageren
Reageer op: Prik gonnorroe
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.