- R.24 juli 2023 om 09:06
Beste,
Een vraagje over de prik die je krijgt voor gonnorroe te behandelen..is die vergelijkbaar met de prik die jr krijgt voor syfillis?
Bedoel,wordt die op dezelfde manier geplaatst en is die even pijnlijk?11 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 juli 2023 om 13:55Ja en als dat goed gedaan word is dat niet echt pijnlijk
ReagerenR.24 juli 2023 om 14:03Er wordt dan verdoving bij gedaan waarschijnlijk..?
ReagerenJohn (moderator)
24 juli 2023 om 14:04Ik zou het zo niet weten
ReagerenR.24 juli 2023 om 14:04Ok,dankuwel John!
ReagerenAnoniem24 juli 2023 om 17:56Normaal wordt er geen verdoving bij gegeven. De prik is natuurlijk niet lekker, maar echt pijn doet het niet. Gewoon de andere kant op kijken, dan is het meer een schrikreactie dan pijn. En dan is het al weer voorbij.
ReagerenR.25 juli 2023 om 07:39Ok,dankuwel!
Reageren
Bij de syfilis prik ervaarde ik dat de inenting heel traag weed ingespoten..is dat ook zo bij de gonnorroe prik?Suus25 juli 2023 om 08:56Langzaam inspuiten is niet wreed hoor. Maar gewoon zoals het hoort…..
Snel een hoeveelheid vloeistof inspuiten is veel pijnlijker,omdat er dan veel te veel druk op één plek ontstaat
ReagerenAnoniem25 juli 2023 om 10:42Even een andere vraag: waarom stel je al deze vragen? Als je angst hebt voor de injectie kan je dat beter bespreken met de behandelaar dan hier subjectieve antwoorden zoeken. Wat namelijk voor de een pijnlijk of angstig is, is dat voor de ander helemaal niet.
En inderdaad, langzaam inspuiten is veel minder gevoelig dan in één keer snel inspuiten.
ReagerenR.25 juli 2023 om 13:52Omdat ik een afspraak heb voor een inenting&ik inderdaad matig wat angst heb voor naalden enzo..😔😔
ReagerenAnoniem25 juli 2023 om 18:12Het is sowieso goed dat je die afspraak hebt gemaakt, en er ook gewoon naar toe gaat. Je wilt immers graag van de infectie af!
Ik heb zelf ook angst voor naalden en prikken (inenting, bloed prikken etc.). Daarom vroeg ik er ook naar. Wat altijd helpt bij mij is proberen jezelf zo veel mogelijk te ontspannen als je daar zit. Probeer jezelf zo zwaar als een zandzak te maken, en laat alles hangen. Wat ik ook altijd doe is direct als ik binnenkom zeggen dat ik er best wel bang voor ben. Vaak valt er dan al een last van mijn schouders. Bovendien kan de verpleegkundige of de arts dan direct de leiding van het gebeuren nemen, en voor je het weet is de prik gezet.
Praat met de verpleegkundige of de arts over het weer of de vakantie, en kijk de andere kant op. Ga niet zitten kijken naar de plek waar de prik gaat komen, want dan voel je hem gewoon aankomen. Ik draai mijn hoofd altijd weg, vertel een verhaal over hoe druk het is op mijn werk, en de prik is vaak al gezet voordat je er erg in hebt.
ReagerenR.26 juli 2023 om 00:09Dankuwel voor je raad..ik ga je advies zeker opvolgen.
Reageren
Hopelijk gaat het snel voorbij, zowel de inenting als de infectie!😉